مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

ساماندهی بازار مسکن نیاز به ورود دولت دارد

عصر ساختمان- ‌رئیس کمیسیون عمران مجلس اعتقاد دارد که رفع مشکلات بازار مسکن نیاز به دولت برای ساماندهی داشته و دولت باید برای ایجاد تعادل در بحث قیمت مسکن سیاست‌های مشخصی را دنبال کند.

ساماندهی بازار مسکن نیاز به ورود دولت دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا،  محمدرضا رضائی‌کوچی با بیان اینکه ارائهٔ تسهیلات به انبوه‌سازان می‌تواند تأثیرات مثبتی بر بازار مسکن داشته باشد، گفت: اثرپذیری بازار مسکن از این تصمیم منوط به کاهش نرخ سود تسهیلات و افزایش سقف وام است.

رضایی با اشاره به مصوبه اخیر بانک مسکن برای ارائه تسهیلات به انبوه‌سازان گفت: این تصمیم می‌تواند تاثیرات خوبی بر بازار مسکن از حیث افزایش ساخت و ساز و ایجاد تعادل قیمتی در بازار داشته باشد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارائه تسهیلات باید با در نظر گرفتن شرایط فعلی اقتصاد کشور انجام شود، افزود: رقم تسهیلات باید متناسب با قیمت زمین و مسکن در کلان شهرها و روستاها و شهرستان‌ها متغیر باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از نرخ بالای سود تسهیلات بانکی تصریح کرد: با نرخ سود ١٨ درصد خانه‌دارشدن یا انبوه‌سازی ممکن نخواهد بود.

نماینده مردم جهرم در مجلس دهم با اشاره به پیش‌شرط‌هایی برای خروج بازار مسکن از رکود، تأکید کرد: برای خروج بازار مسکن از رکود باید افزایش ساخت و ساز برای ایجاد تعادل قیمتی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه باید برنامه مشخصی برای ساماندهی بازار مسکن تدوین و اجرا شود، افزود: با شرایط فعلی بازار مسکن هر روز حجم اجاره‌نشینی در نتیجه کاهش قدرت خرید مردم بیشتر خواهد شد.

رضایی‌کوچی از تلاش کمیسیون عمران مجلس برای کمک به دولت برای ساماندهی بازار مسکن خبر داد و تصریح کرد: بازار مسکن باید با سیاست‌های حمایتی به سمت بهبود وضعیت سوق داده شود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی