مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت خبر داد؛

ساخت آزادراه‌ حرم‌تاحرم به اجرا نزدیک شد

عصر ساختمان- عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از طی شدن مراحل نهایی مذاکره و عقد قرارداد با سرمایه گذاران آزادراه‌های حرم‌تاحرم و تبریز-مرند-بازرگان خبرداد.

ساخت آزادراه‌ حرم‌تاحرم به اجرا نزدیک شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، سید حسین میر شفیع  با اشاره به فعال شدن سایر قطعات آزادراه «حرم تا حرم» بیان داشت: بعد از بهره‌برداری از قطعه قم-گرمسار در سال 93، وقفه‌ای در ادامه روند ساخت این آزادراه به وجود آمد اما با تلاش و پیگیری‌های انجام‌شده هم‌اکنون قرارداد ساخت سایر قطعات در حال نهایی شدن هستند تا اجرا و تکمیل این آزادراه موجب کاهش مسیر تهران تا مشهد شود.

وی افزود: قرارداد ساخت کریدور آزادراهی 800 کیلومتری بندرعباس-نطنز-قم-سلفچگان-ساوه-بوئین‌زهرا-قزوین با کنسرسیومی متشکل از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی منعقد شده است.

میرشفیع با اشاره به آخرین وضعیت توسعه آزادراه‌ها اظهار داشت: آزادراه‌های اصفهان-شیراز، کنارگذر جنوبی تهران-اراک-خرم‌آباد، ارومیه-تبریز، همت-کرج و تهران-شمال هم‌زمان در دست اجرا هستند.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت همچنین به آزادراه تبریز-مرند-بازرگان اشاره کرد و گفت: این آزادراه در مرحله مذاکره برای عقد قرارداد مشارکت با سرمایه‌گذاران داخلی قرار دارد و روند مذاکرات حاکی از شرایط به‌مراتب بهتر از قرارداد با شرکت ترکیه‌ای است و علاوه بر این باعث اشتغال‌زایی داخلی می‌شود.

به گفته عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور قرارداد مشارکت با کنسرسیومی متشکل از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در ساخت کریدور 800 کیلومتری بندرعباس-نطنز-قم-سلفچگان-ساوه-بوئین‌زهرا-قزوین به امضا رسیده است.

میر شفیع تصریح کرد: پیشرفت پروژه‌های آزادراهی در دست اجرا در سال جاری نسبت به زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده جلوتر هستند و شاهد بهره‌برداری برخی از آن‌ها مانند قطعه 4 آزادراه کنارگذر تبریز و شاخه شمالی آزادراه همت-کرج- منطقه یک آزادراه تهران-شمال تا خرداد سال آینده و بخشی از آزادراه خرم آباد-اراک و قطعات اول، دوم و چهارم آزادراه ارومیه- تبریز در نیمه اول سال 96 خواهیم بود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با اشاره به امضای تفاهم‌نامه تأمین مالی، طراحی، ساخت و نگهداری کریدور شماره 10 با ایتالیا، افزود: این کریدور به طول 1500 کیلومتر از شمال غرب کشور در مرز بازرگان با کشور ترکیه آغاز و طی کوتاه‌ترین پیمایش آزادراهی به بندر امام‌ خمینی در جنوب کشور ختم می‌شود و از شش استان خوزستان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی عبور می‌کند و قطعاتی از این کریدور عملیاتی شده است.

وی، یادآور شد: علاوه بر علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران برای مشارکت در ساخت آزادراه پلور-پردیس، آزادراه دیگری حدفاصل لردگان تا اهواز در دست مطالعه قرار دارد و با توجه به بار ترافیکی عبوری از مرکز کشور به سمت اهواز، مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرارگرفته است.

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور یادآورشد: اغلب پروژه‌های آزادراهی در قالب BOT و مشارکت 70 درصدی بخش خصوصی و 30 درصدی دولت و برخی همانند آزادراه کرمانشاه-همدان با مشارکت ‌100 درصدی بخش خصوصی انجام می‌شود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار