مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه:

سهم ۲۷ درصدی مسکن در تورم کل محاسبه نشده است

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه، گفت: قیمت کالاهای مصرفی، خوراکی، بهداشتی، آموزشی و درمانی که در سبد مصرفی روزانه خانواده‌هاست رشد بالایی داشته است؛ هرچند که اعلام شود رشد تورم کاهش یافته است.

سهم ۲۷ درصدی مسکن در تورم کل محاسبه نشده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، حمیدرضا حاجی بابایی گفت: وقتی مردم خبر کاهش نرخ تورم را می‌شنوند واکنش خوبی ندارند چون این کاهش هیچ اثری در افزایش قدرت خرید و وضعیت معیشتی‌شان به وجود نیاورده است. مردم باور ندارند که وضعشان نسبت به قبل بهتر شده است.

نماینده مردم همدان در توضیح دلیلش، گفت: سهم تورم بخش مسکن در تورم کل اقتصاد به تنهایی 27 درصد است. وقتی دولت این تورم را از تورم مجموع 300 کالای موثر در تورم کل حذف می‌کند به صورت طبیعی نرخ تورم کاهش محسوسی می‌یابد اما این کاهش هیچ اثری در زندگی و معیشت مردم ندارد.

وی  ادامه داد: ‌299 کالای دیگر موثر در محاسبه نرخ تورم قیمت‌های صعودی را تجربه کردند اما به دلیل سبک بودن وزنشان در نرخ تورم، مردم علاوه بر آنکه نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی را صادقانه نمی‌دانند بلکه وضعیت اقتصادی‌شان را نسبت به گذشته بدتر توصیف می‌کنند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی