مدیران خودروعصر اعتبار

نشست شورای پول و اعتبار برای وام ۴۰ میلیونی مسکن مهر ۲ هفته دیگر

عصر ساختمان- در حالیکه وزیر راه و شهرسازی ماه‌هاست درخواست‌های رسمی خود را برای افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان به بانک مرکزی ارائه کرده است،شورای پول و اعتبار تصویب این درخواست را هر بار به تاخیر می اندازد و گفته می شود دو هفته دیگر جلسه بررسی این پیشنهاد برگزار می شود.

نشست شورای پول و اعتبار برای وام ۴۰ میلیونی مسکن مهر ۲ هفته دیگر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، اگر چه تنور افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از 30 به 40 میلیون تومان در ماه‌های گذشته با نامه‌نگاری‌های آخوندی وزیر راه و شهرسازی با رئیس کل بانک مرکزی داغ تر شد اما ظاهرا کمیسیون اعتباری بانک مرکزی فعلا قصد ندارد این درخواست را که یکی از اهرم های اصلی برای تکمیل واحدهای مسکونی مهر است،بررسی و تصویب کند.

آنطور که در نامه‌های آخوندی وزیر راه و شهرسازی آمده بود برای تکمیل واحدهای مسکن مهر چاره‌ای جز افزایش سقف نیست. این در حالی است که نامه‌های وزیر راه و شهرسازی به آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی بعد از چند ماه بدون جواب مانده و در طبقات بانک مرکزی بلاتکلیف است.

در تجمعی که ماه گذشته متقاضیان مسکن مهر مقابل ساختمان بانک مرکزی داشتند نامه‌ای اعتراضی به رئیس کل بانک مرکزی نوشته و در آن خواسته شده بود هر چه زودتر و برای اینکه دیر نشود افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر برخی پروژه‌های شهر جدید پردیس از 30 میلیون به 40 میلیون تومان تصویب شود، اما ظاهرا جلسه ای که قرار بود هفته گذشته برای بررسی و تصویب این پیشنهاد در شورای پول و اعتبار برگزار شود به 2 هفته دیگر موکول شده است.

یک مقام مسئول در بخش اعتبارات بانک مرکزی که نخواست نامش فاش شود در پاسخ به این سئوال که جلسه شورای پول و اعتبار برای بررسی و تصویب افزایش سقف وام مسکن مهر کی برگزار می‌شود،گفت: موضوع در شرف مطرح شدن است اما هنوز جلسه شورای پول و اعتبار در خصوص افزایش سقف وام مسکن مهر تشکیل نشده است.

وی افزود: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته این جلسه دو هفته دیگر در شورای پول و اعتبار تشکیل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تأخیر در تکمیل این واحدهای مسکونی و رها شدن پروژه‌ها به دلیل عدم تزریق اعتبارات جدید علاوه بر اتلاف منابع و تحمیل هزینه‌های اقتصادی بر کشور تبعات و پیامدهای اجتماعی گسترده‌ای را در پی خواهد داشت.

اکثر پروژه‌های مسکن مهر در سطح کشور از مرحله سفت‌کاری و نازک‌کاری گذشته اند،اما به دلیل افزایش نرخ دستمزد و مصالح ساختمانی پیشرفت آنها کند شده است. گزارش های جدید از شهر پردیس حاکی از این است که پروژه های مسکن مهر در این شهر با کندی و بصورت لاک پشتی در حال ساخت هستند.

طبق این گزارش‌ها پیمانکاران نیز این روزها با زیاده‌خواهی از شرکت عمران پردیس تمکین نمی‌کنند. شرکت عمران هم مدام از مردم درخواست واریز وجه می کند و مردم هم چون تکلیف خود را نمی‌دانند استقبالی از واریز وجه نکرده و به همین روش کار ساخت و ساز مسکن مهر به نوعی متوقف می شود.

به نظر می رسد برای سرعت دادن به ساخت و ساز این واحدهای مسکونی دولت باید ضمن مدیریت قوی بر اجرای طرح هر چه سریعتر سقف تسهیلات مسکن مهر را بالا ببرد، در غیر اینصورت هر یک روز تاخیر در پیشرفت کار عواقب جبران ناپذیری در تکمیل پروژه مسکن مهر در پی خواهد داشت.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی