مدیران خودروعصر اعتبار

مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره):

فقط ۱۰ درصد از مددجویان کمیته امداد بی‌خانه‌اند

عصر ساختمان- فقط ۱۰ درصد از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) کل کشور فاقد مسکن هستند و ۱۷ درصد نیز از مسکن نامناسب برخوردار هستند .

فقط ۱۰ درصد از مددجویان کمیته امداد بی‌خانه‌اند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا ، مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت : فقط 10 درصد از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) کل کشور فاقد مسکن هستند و 17 درصد نیز از مسکن نامناسب برخوردار هستند.

ابراهیم بازیان در نشست تخصصی شورای اداری خوزستان و مدیران شهرستان ها با بیان این که یک میلیون و 600 هزار خانوار مدد جوی کمیته امداد خمینی (ره) هستند بیان کرد: از این تعداد 10 درصد فاقد مسکن هستند و نزدیک به 17 درصد مسکن نامناسب دارند که مسکن آن ها نیاز به مقاوم سازی و بهسازی دارد.

وی با تاکید بر این که عمده مسکن‌های نامناسب در روستاها و مناطق محروم واقع شده اظهار کرد: با برنامه هایی که طی 2 سال اخیر در کمیته امداد امام خمینی (ره) دنبال می‌شود توانسته‌ایم مسکن را در تراز مناسبی قرار دهیم.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به منعقد کردن تفاهم نامه با سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی برای هفت استان توضیح داد: در این تفاهم نامه 20 هزار واحد مسکن طی 2 مرحله منعقد شده است که در مرحله اول پنج هزار و 500 واحد و در مرحله دوم بیش از 14 هزار واحد دیده شده است.

وی در ادامه با بیان این که مرحله اول این تفاهم نامه تا پایان سال جاری در هفت استان کشور عملیاتی می‌شود تصریح کرد: سهم استان خوزستان از این تعداد 615 واحد است که صد در صد آن در روستاهای استان تقسیم شده است و هم اکنون بخش عمده‌ای از آن‌ها در شرف تحویل است یا تحویل داده شده است.

مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با وزارت مسکن پیرامون استفاده از ظرفیت مسکن مهر فاقد متقاضی منعقد کرده ایم تا بتوانیم بخشی از نیازهای مددجویان را تامین کنیم.

وی افزود: موضوع استفاده از تسهیلات بانک های عامل در حوزه مسکن محرومان را نیز با بنیاد مسکن را در هفته اخیر توافق کرده‌ایم واز این ظرفیت نسبت به مقاوم سازی و بهسازی مسکن‌های نامناسب استفاده می‌کنیم.

بازیان با اشاره به این که نزدیک به هزار و 200 واحد مسکن نیمه تمام در استان خوزستان وجود دارد که بخش عمده آن‌ها مسکن مهر است گفت: یکی از چالش های استان در حوزه مسکن مددجویانمان مسکن های مهری است که خریداری کردیم و به رغم تلاش مسولان استان نیازمند توجه جدی مسئولان استان است.

وی ادامه داد: مصمم هستیم در مجموعه مرکز امداد با رویکرد اخیری که ریاست امداد امام خمینی (ره) در پیش گرفته است نیاز 10 درصد خانوارهای فاقد مسکن مددجویان را برطرف کنیم و کمیته امداد طی برنامه سه تا پنج ساله (160 هزار خانوار) همه را خانه دار کند.
مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) توضیح داد: متوسط اعتباراتی که در حوزه مسکن در کشور از محل صدقات بهره می‌گیریم 21 درصد است اما در استان خوزستان بالای 50 درصد که خبر خوبی است و نشان می‌دهد خوزستانی‌ها ظرفیت مشارکت بالایی دارند.

وی گفت: از خیرین دعوت می‌کنیم پا پیش بگذارند و مردمی کردن مسکن مددجویان را همچون طرح اکرام جدی بگیرند و اعلام می‌کنیم که در کشور یتیم فاقد حامی نداریم .
مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: برای خوزستان عتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال در نظر گرفته‌ایم که از این رقم سه میلیارد را ما تامین می‌کنیم بقیه آن از بخش ها مردمی، خیرین، صدقات و .. تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعلام کردیم که از 30 درصد محل زکات‌های روستاییان و کشاورزان که کمیته امداد متولی جمع آوری آن است را به مسکن اختصاص دهند و هر کجا از محل زکات اعتباری بیاید یا حتی زمین اعطا کنند اولویت این است که در سال اول برای ساخت مسکن مددجویی اهتمام ورزند.

بازیان با بیان این که تلاش‌های خوبی در جریان تامین مسکن مددجویان کمیته امداد خمینی (ره) در استان خوزستان وجود دارد گفت: داشتن مسکن در استان خوزستان همواره به عنوان خدمتی جدی و اولویت دار برای مددجویان مطرح شده است که با تلاش مجموعه مدیران ما در سطح استان امیدواریم به سرانجام خوبی برسانیم.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار