مدیران خودروعصر اعتبار

غیرمقاوم بودن ۶۱ درصد واحدهای روستایی گلستان

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: ۶۱ درصد واحدهای مسکونی روستائیان استان غیرمقاوم و بی دوام هستند.

غیرمقاوم بودن ۶۱ درصد واحدهای روستایی گلستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از ایسنا، زمانی نژاد در جلسه شورای اداری شهرستان بندرترکمن، تصریح کرد: در سطح شهرستان ترکمن تاکنون 2450 واحد مسکونی جهت نوسازی و مقاوم سازی به بانکهای عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد 1850 فقره پایان کار گرفتند و در واحدهای نوساز و مقاومشان ساکن شدند. با پیگیریهای صورت گرفته مبلغ تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی از 150 میلیون به 200 میلیون ریال با کارمزد 5 درصد و بازپرداخت 15ساله افزایش یافته است.

وی افزود: در شهرستان بندر ترکمن 25 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد که برای همه این روستاها تهیه طرح هادی انجام شده و در 16روستا اجرای این طرح آغاز شده و تاکنون اجرای این طرح در 9 روستا به پایان رسیده است.

زمانی نژاد بیان کرد: بنیاد مسکن استان به جهت سهولت دسترسی روستائیان، سامانه خدمات فنی و مهندسی را راه اندازی کرد تا دسترسی روستائیان به خدمات بنیاد آسان شود. در این راستا، تعداد خدمات ارائه شده به روستاییان شهرستان بندر ترکمن 3560 فقره بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان، احداث و تحویل پروژه 360 واحدی مسکن مهر مروارید در شهر بندرترکمن را از دیگر فعالیتهای بنیاد مسکن در این شهرستان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه صدور اسناد مالکیت در روستاها توسط قانونگذار به بنیاد مسکن واگذار شده است، اظهار کرد: تاکنون 1273 فقره سند مالکیت روستایی برای 7 روستا، صادر و واگذار شده و در مابقی روستاها در صورت اوقافی و بنیاد علوی نبودن، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی