مدیران خودروعصر اعتبار

استاندارد بودن یک ساختمان باید جایگزین زیبایی و ظاهر آن بنا شود

عصر ساختمان- مدیرکل بحران استانداری ایلام گفت: استاندارد بودن ساخت و ساز یک ساختمان و داشتن گواهی آزمایش های خاک، پی، بتون و مصالح، جانمایی درست ساختمان از منظر زمین شناسی باید به جای زیبا و شکیل بودن بنا به عنوان مطالبه عمومی و جدی از سوی مردم تبدیل شود.

استاندارد بودن یک ساختمان باید جایگزین زیبایی و ظاهر آن بنا شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از ایرنا، احمد کرمی  اظهار کرد: افزایش سطح اطلاعات عمومی مردم در این زمینه یکی از نیازهای ضروری استان و حتی کشور است چرا که میزان افزایش دانش و مطالبه گری مردم ارتباط نزدیک و مستقیمی با کاهش مخاطرات و آسیب های ناشی از بلایای طبیعی دارد.
وی افزود: مردم باید همان اندازه که به زبیایی و ساختار فیزیکی و ظاهری یک بنا اهمیت می دهند باید به نوع مصالح، طراحی، نظارت در ساخت و ساز، نحوه اجرا و ساختن ساختمان نیز دقت نظر داشته باشند و ایمنی یک بنا را به دیگر فاکتورها و ویژگی های آن ساختمان ترجیح دهند.
کرمی گفت: همچنین به واسطه اینکه ایران یکی از کشورهای حادثه خیز است باید آستانه تحمل و تاب آوری مردم نسبت به حوادث افزایش یابد و با بالا رفتن تاب آوری و تحمل مردم در هنگام بروز رخدادهای طبیعی مانند سیل و زلزله می توان با تسریع در کنترل وضع به وجود آمده، اوضاع را به درستی مدیریت کرد.
وی یادآور شد: مردم و مسئولان باید با شناخت نسبت به آسیب ها و بلایای طبیعی و نیازهای جامعه برای مقابله و کاهش حوادث ناشی از این رویدادها آگاهی و علم خود را افزایش دهند و مطابق با دانش نوین پیش بروند.
وی گفت: یکی از مهمترین خلاء های موجود در اجتماع ما عدم استفاده از بیمه و مزایای بیمه از سوی مردم است که در این راستا آنها ساختمان های خود را در برابر حوادث و رخدادهای غیر مترقبه و ناگهانی بیمه نمی کنند و همچنین شرکت ها و موسسه های بیمه گذار نیز باید در ساختار خدمات رسانی خود تغییراتی ایجاد کنند.
کرمی پیشنهاد کرد: با توجه به اینکه ایران کشوری حادثه خیز است بهتر اینکه تدوین و تهیه اطلس جامع مخاطرات کشور با در نظر گرفتن بلایا و حوادث در دستورکار مجلس، دولت و دستگاه های مرتبط قرار بگیرد تا از طریق این اطلس راهکارها برای کنترل و مقابله با بحران های طبیعی مشخص و تعیین شود.
وی افزود: در کشوری چون ژاپن که سرزمینی زلزله خیز است دانش و توانمندی با هم تلفیق شده و با ساخت و سازهای ایمن سطح مخاطره های ناشی از زلزله با انجام اقدام های پیشگیرانه کاهش یافته است و در کشور ایران نیز باید توان انسانی و دانش را تلفیق و آسیب های ناشی از حوادث طبیعی را به حد قابل توجهی کاهش داد.
بیش از 70 درصد کانونهای جمعیتی کشور در مناطق شهری است که افزون بر 77 درصد مناطق شهری در نقاطی با خطر نسبی زلزله بالا قرار دارند و 35 درصد از مناطق شهری در محل سیلاب ها جانمایی شده اند که وقوع سیل یا زلزله در این کانون های جمعیتی می تواند فاجعه آفرین شود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار