مدیران خودروعصر اعتبار

مرگ روزانه چهار کارگر ساختمانی بر اثر حوادث کار در کشور

عصر ساختمان- مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که روزانه چهار کارگر ساختمانی در کشور به صورت مستقیم بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می دهند.

مرگ روزانه چهار کارگر ساختمانی بر اثر حوادث کار در کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از ایرنا ، محمد اصابتی روز یکشنبه در نخستین همایش ایمنی ، بهداشت و محیط زیست در صنعت ساختمان در محمود آباد مازندران افزود : همچنین روزانه 20 تا 24 کارگر ساختمانی بر اثر بیماری های ناشی از کار جان می بازند .
وی گفت : تنها در سال گذشته افزون بر یک هزار و 400 نفر از کارگران ساختمانی در حوادث ناشی از کار جان باختند و آمار سال 93 هم حدود یک هزار و 800 نفر بود.
اصابتی افزود : از سال 89 تا سال 94 در یک بازه زمانی پنج ساله حدود 10 هزار کارگر ساختمانی در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند.
وی ادامه داد : تنها در سال 93 سازمان تامین اجتماعی حدود پنج هزار میلیارد ریال مستمری به از کار افتادگان ناشی از حوادث کار پرداخت کرد.
مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون خسارت سالانه ناشی از حوادث کار در کشور را برابر با بودجه هدفمندی یارانه ها اعلام کرد.
** کاهش 21 درصدی حوادث ساختمانی در سال 94
اصابتی همچنین گفت که در سال گذشته با افزایش میزان نظارت بر ساخت و ساز و رعایت ایمنی ، حوادث کارگری در واحدهای ساختمانی 21 درصد کاهش یافت.
وی اضافه کرد : با ارتقای فرهنگ ایمنی کار و آموزش و رعایت درست مقررات ایمنی ، بهداشت و محیط زیست می توان همچنان این حوادث را در کشور کاهش داد.
اصابتی گفت : 37 درصد از حوادث کارگری در کشور مربوط به واحدهای ساختمانی است و این بخش رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.
** نبود نظارت عامل 52 درصد حوادث ساختمانی
مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون علت 52 درصد از حوادث ساختمانی در کشور را ناشی از نبود نظارت دانست و گفت که بسیاری از ناظران ساختمانی نسبت به وظایف خود اشراف ندارند.
وی افزود : این در حالی است که از لحاظ قانون ، ناظر مسئول اصلی ساخت و ساز است و باید در برابر حوادث ساختمانی نیز پاسخگو باشد.
اصابتی ضعف فرهنگ ایمنی ، کمبود کارگران ماهر ساختمانی ، فقدان تفکر سیستمی و نبود آموزش را از مهم ترین عوامل افزایش حوادث ناشی از کار در کشور برشمرد.
مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون ضعف قانونی برای برخورد با متخلفان و پائین بودن جرایم تخلفات را هم از دیگر دلایل افزایش حوادث کار در ایران دانست.
همایش ملی ایمنی، بهداشت و محیط زیست در صنعت ساختمان از امروز با حضور 700 مهندس ساختمانی از 31 استان کشور در محمود آباد مازندران آغاز به کار کرد و تا فردا ششم ادامه خواهد داشت.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو