مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بهزیستی استان بوشهر:

مسکن خانواده‌های چند معلولی استان بوشهر تامین می‌شود

عصر ساختمان- معاون بهزیستی استان بوشهر گفت: براساس برنامه‌ریزی خانواده‌های چند معلولی مشمول دریافت مسکن رایگان هستند که در این زمینه امسال خانواده دو معلولی به بالای استان بوشهر صاحب مسکن می‌شوند.

مسکن خانواده‌های چند معلولی استان بوشهر تامین می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲:۰۰

 به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از تسنیم، مسعود صیادی ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت امکانات معلولان استان بوشهر، با بیان اینکه نبود امکانات فرهنگی ورزشی از مشکلات معلولان استان بوشهر است اظهار داشت: مناسب‌سازی فضاهای عمومی به‌ویژه ورزشی، فرهنگی و هنری باید در اولویت برنامه‌ دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه نابینایان از قشرهای بسیار مستعد جامعه معلولان هستند تصریح کرد: این قشر در همه عرصه‌ها  نشان داده‌اند که در صورت وجود بستر و ساختار لازم برای رشد، توانمندی‌های قابل توجهی برخوردار هستند.

صیادی با بیان اینکه 19 هزار معلول در استان بوشهر شناسایی شده است، تصریح کرد: سازمان بهزیستی با رسالت خدمت به معلولان 19 هزار معلول را شناسایی و به آن‌ها ارائه خدمت می‌کند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان بوشهر خاطر‌نشان کرد: از میان 19 هزار معلول شناسایی شده 2 هزار نفر آن نابینا و کم بینای شدید هستند که در استان بوشهر سکونت دارند.

صیادی با بیان اینکه بهزیستی به افراد معلول خدمات رفاهی، فرهنگی و ورزشی ارائه می‌کند، بیان کرد: موضوع اصلی و مهم دسترسی همگانی به امکانات است که نقش مهمی در توسعه هر کشور دارد‌.

وی با بیان اینکه شرائط در استان بوشهر برای نابینایان مناسب نیست، افزود: باید برای تمام افراد جامعه این امکان فراهم شود تا از امکانات موجود در شهر به طور عادلانه بهره‌مند شوند و این در حالی است که در استان شرایط برای نابینایان مناسب نیست.

معاون توانبخشی بهزیستی استان بوشهر با اشاره به اینکه پیشگیری از معلولیت‌ها از راهبردهای مهم بهزیستی استان بوشهر گفت: راهبرد اصلی بهزیستی بر امر پیشگیری از معلولیت‌ها استوار است و بر همین اساس طرح‌های متعددی برای معاینه و غربالگری قشرهای مختلف انجام می‌شود.

صیادی با بیان اینکه کودکان 3 تا 6 سال در سطح استان مورد معاینه بیماری تنبلی قرار می‌گیرند، افزود: سال گذشته 32 هزار کودک تحت پوشش طرح بینایی‌سنجی و پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند که یک‌هزار و 381 کودک مبتلا به اختلالات بینایی شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

وی تامین مسکن افراد تحت پوشش را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به اجرای طرح مسکن ویژه خانواده دو معلولی به بالا افزود: براساس برنامه‌ریزی خانواده‌های چند معلولی مشمول دریافت مسکن رایگان هستند که در این زمینه امسال خانواده دو معلولی به بالای استان بوشهر صاحب مسکن می‌شوند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو