مدیران خودروعصر اعتبار

علایم رونق مسکن در عرصه اقتصادی

عصر ساختمان-پیش بینی رونق در بازار مسکن، شرکت های ساختمانی در این صنعت را به افزایش سرمایه ترغیب کرده است.

علایم رونق مسکن در عرصه اقتصادی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازاقتصاد آنلاین، حامد نورانی مدیرعامل شرکت سخت آژند در جمع رسانه های خبری از بازار مسکن و ساختمان به عنوان یکی از بخش های بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور نام برد که با توجه به اهمیت این بخش 57 هزار میلیارد تومانی اعتبارات عمرانی در بودجه سال جاری کشور در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه از این میزان اعتبارات عمرانی در نیمه نخست سال جاری، فقط 23 درصد آن پوشش داده شده است؛ بر آورد کرد: با توجه به اینکه بخش بیشتری از اعتبارات عمرانی در نیمه دوم سال محقق می شود، به نظر می رسد که دولت در نیمه دوم سال جاری بتواند از لحاظ تحقق بودجه عمرانی پرقدرت تر ظاهر شود.

نورانی به تعیین مبلغ 63 هزار میلیارد تومان از سوی دولت در ردیف بودجه عمرانی سال 96 کشور اشاره کرد که این میزان بودجه عمرانی برای اولین بار در ‏کشور رقم می‌خورد.

به گفته این کارشناس صنعت ساختمان؛ این بودجه عمرانی از نسبت 19.7 درصدی در مقایسه با درآمدهای عمومی دولت در سال آینده برخوردار است.

وی که از ایران به عنوان یکی از کشورهای با پتانسیل مناسب از نظر گردشگردی و جذب توریست در دنیا نام می برد، وضعیت سیاسی و ناامنی های موجود در خاورمیانه را مورد اشاره قرار داد که این مسایل ایران را در وضعیت ویژه ای قرار داده است.

بر این اساس مدیرعامل ثاژن عنوان کرد: در حال حاضر عدم در اختیار داشتن فضای اقامتی کافی و مناسب در کشور متناسب با استانداردهای روز جهان یکی از مسایلی است که در خصوص رونق بخش گردشگری با آن مواجه ایم؛ لذا سرمایه گذاری در این بخش می تواند سود آوری مناسبی را برای شرکت های ساختمانی رقم زند.

به گفته وی؛ هرچند بخش مسکن و ساختمان به عنوان یک صنعت، دارای روابط تجاری کمتری نسبت به سایر بخشهای اقتصادی با خارج از کشور دارد، ولی تاثیرپذیری مناسبی را از شرایط اقتصاد جهانی و تفاهمات سیاسی و اقتصادی انجام شده دارا است؛ لذا ماهیت سرمایه گذاری در این بخش که از ریسک کمتری برخوردار است، می تواند جذابیت مناسبی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی داشته باشد.

در این راستا نورانی از برنامه شرکت برای افزایش سرمایه خبر داد که این برنامه به منظور تامین منابع جهت پیشبرد پروژه های شرکت صورت می گیرد.

وی به پروژه تجاری- مسکونی چابکسر اشاره کرد که شامل 11 هزار متر با کاربری مسکونی، تجاری و اداری است که درحال حاضر بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال مالی آینده تکمیل می شود.

پروژه فرجام تهران نیز به عنوان دیگر پروژه شرکت سخت آژند مورد اشاره این مقام ارشد در شرکت سخت آژند قرار گرفت که در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع با کاربری تجاری و سطح اشتغال در دست اقدام جهت ساخت است.

وی از موقعیت مطلوب این پروژه به عنوان عاملی نام برد که سود آوری خوبی را نصیب شرکت خواهد کرد.

نورانی از پروژه چلندر در زمینی به مساحت 8 هزار و 858 مترمربع با زیر بنای 9 هزار متر مربع با کاربری تجاری، اداری و مسکونی و همچنین پروژه ملکار در زمینی به مساحت بالغ بر 10 هزار مترمربع و زیر بنای 12 هزار مترمربع به عنوان پروژه های این شرکت نام برد که با توجه به موقعیت عالی این دو ملک و دارا بودن ساحل اختصاصی، ارزش افزوده بسیار مطلوبی را برای شرکت ایجاد خواهد کرد.

وی از پروژه های ونوش، آزاد شهر گلستان، جیرفت و دیلمان نیز به عنوان دیگر پروژه هایی نام برد که  در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت سخت آژند با توجه به پایان سال مالی شرکت در پایان شهریور ماه 95، از احتمال برگزاری مجمع در پایان دی ماه خبر داد که سهامدار عمده درنظر دارد تا در این مجمع سود مناسبی میان سهامداران تقسیم کند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو