مدیران خودروعصر اعتبار

نجات ۴۰ شهروند از میان شعله ها

آتش سوزی در برج اداری تجاری نواب

عصر ساختمان- سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق در یک مجتمع تجاری- اداری در اتوبان نواب خبر داد و گفت: در این حادثه ۴۰ شهروند از میان دود و آتش نجات پیدا کردند.

آتش سوزی در برج اداری تجاری نواب
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر ، سید جلال ملکی درباره این حادثه گفت: ساعت 14:50 دقیقه ظهر امروز با اعلام حادثه حریق در برج اداری و تجاری گردون در محدوده اتوبان نواب  بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 52 ، 118 ، 5 و 1 به همراه گروه امداد و نجات 1، سه دستگاه بالابر، خودرو نردبان، خودرو حامل تشک نجات و خودرو حامل دستگاه های تنفسی ربه بزرگراه شهید نواب صفوی، حوالی خیابان آذربایجان رهسپار کرد.

وی گفت: در یک ساختمان 15 طبقه اداری و تجاری، یک واحد اداری به مساحت 100 مترمربع در طبقه پنجم آتش گرفته و شعله های سرکش آتش در حال سرایت به طبقات بالایی این برج بود.
وی با اعلام اینکه دود بسیار غلیظی راهروها و واحدهای اداری دیگر را فراگرفته بود، افزود: گروه اول نیروهای آتش نشانی در کمتر از دو دقیقه در محل حادثه حاضر شده بود و پس از قطع جریان گاز و برق برج، با استفاده از تجهیزات ویژه و لوله های آبرسانی خود را به طبقه پنجم رسانده و مشغول مهار شعله های آتش و امدادرسانی به افراد گرفتار شده در دود و حرارت شده بود.
ملکی با اشاره به اینکه گروه های آتش نشانی به سرعت به کمک گروه اول شتافتند، ادامه داد: آتش نشانان پس از ورود به محل حادثه در همان لحظات اولیه شش نفر خانم و آقا از کارکنان این واحد اداری را از محل حادثه خارج کرده و به محل امن انتقال دادند.
وی ادامه داد : با توجه به شدت حرارت ناشی از آتش سوزی 6 نفر از شهروندان خود را به لبه پنجره ها رساندند که نیروهای آتش نشانی هر 6 نفر را با استفاده از نردبان و بالابر به سطح امن خیابان منتقل کردند.
وی اضافه کرد: آتش نشانان در حین مهار شعله های آتش به جستجو در طبقات این برج اداری و تجاری مشغول شدند و خوشبختانه 40 نفر را از محل حادثه و طبقات دیگر خارج کردند که 12 نفر از شهروندان که دچار دودزدگی شده بودند برای انجام معاینات پزشکی تحویل امدادگران اورژانس شدند.
گفتنی است؛ علت بروز این حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در دست بررسی است و نیروهای آتش نشانی پس از خاموش کردن آتش سوزی، ایمن سازی و تحویل محل حادثه به عوامل نیروی انتظامی، مأموریت خود را به پایان رساندند.
آزاده خانی

   

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار