مدیران خودروعصر اعتبار

آخوندی آیین اختتامیه نمایشگاه بین المللی راهسازی:

ضرورت تامین منابع مالی طرح های عمرانی از همه ظرفیت های کشور

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «پایان دولت سالاری در ایران فرا رسیده است» ، گفت: باید منبع تامین مالی پروژه های عمرانی و آبادانی ایران را در کل اقتصاد ایران پیش بینی کنیم زیرا در بودجه سالیانه کشور، هزینه های جاری به طور دائم در حال افزایش است.

ضرورت تامین منابع مالی طرح های عمرانی از همه ظرفیت های کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، عباس آخوندی عصر سه شنبه در آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه بین المللی راه سازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته در محل مصلی تهران، در نشست با انجمن های صنفی تشکل های مسافری و باری در کشور افزود: امسال تاکنون 800 میلیارد ریال برای وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافته و 2هزار و 560 میلیارد تومان نیز اسناد خزانه اسلامی در اختیار این وزارتخانه قرار گرفته است.
وی بودجه ابلاغی به این وزارتخانه در سال جاری را هفت هزار و 700 میلیارد تومان اعلام کرد.
وی گفت: باید تلاش کنیم با توجه به کاهش اعتبارات عمرانی و افزایش اعتبارات جاری کشور، از همه ظرفیت های اقتصادی کشور به شیوه مناسبی استفاده کنیم.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت های درونی اقتصاد ایران به توسعه کشور توجه بیشتری داشته باشیم زیرا بودجه عمومی کشور هر روز توان خود را از دست می دهد و همواره بدلیل افزایش هزینه های جاری، روند کاهشی یافته است.
وی گفت: امسال بودجه کشور 320 هزار میلیارد تومان بسته شده که از این مبلغ 57 هزار میلیارد تومان آن در ردیف اعتبارات عمرانی است؛ اما مشخص نیست چه مقدار از آن برای انجام پروژه های عمرانی هزینه می شود زیرا اعتبارات جاری را نمی توان تخصیص نداد.
وی گفت: پایان دولت سالاری در ایران فرا رسیده است و باید منبع تامین مالی پروژه های عمرانی و آبادانی ایران را در کل اقتصاد ایران پیش بینی کنیم نه در بودجه سالیانه کشور که هزینه های جاری آن به طور دائم در حال افزایش است.
آخوندی گفت: ما در نهایت به دنبال این هستیم که برای توسعه زیرساخت های ایران از توان درون اقتصاد ملی استفاده کنیم و هرگونه سرمایه گذاری نیز در این زمینه باید بتواند زمینه های برگشت سرمایه گذاری ها را فراهم کند.
نخستین نمایشگاه بین المللی راهسازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته از یکشنبه این هفته (28آذرماه) به مدت سه روز، با حضور بیش از 115 شرکت فعال در بخش حمل و نقل کشور در محل مصلی تهران برگزار شد و 12 شرکت خصوصی و دولتی به عنوان غرفه های برتر این نمایشگاه معرفی شدند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار