مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز خواب زمستانی در بازار مسکن

عصر ساختمان- بازار اجاره آپارتمان‌های مسکونی در آستانه شروع سردترین فصل سال،به خواب زمستانی رفت.

آغاز خواب زمستانی در بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، تحقیقات از آخرین وضعیت نرخ اجاره بهای آپارتمان‌های مسکونی در مناطق مختلف شهر تهران نشان می‌دهد در حال حاضر مالکان آپارتمان‌های اجاره‌ای انعطاف بیشتری در تعیین نرخ رهن و اجاره و سایر شرایط اجاره آپارتمان خود در مقابل مستاجران نشان می‌دهند.

هم اکنون به اذعان فعالان بازار اجاره در برخی مناطق پایتخت، برخی فایل‌های اجاره به‌طور متوسط تا حدود 10 درصد پایین‌تر از نرخ‌های تابستانی قیمت‌گذاری می‌شوند. این درحالی است که هرچند تعداد فایل‌های اجاره آپارتمان در مناطق مختلف شهر تهران نسبت به فصل تابستان بسیار کمتر است اما تعداد مستاجران و متقاضیان اجاره آپارتمان‌ها نیز به شدت کاهش یافته است به طوری که بسیاری از موجران برای اجاره واحد خود بعضا مدت زمانی چند برابر فصل جابه‌جایی‌ها برای یافتن مستاجر مناسب منتظر می‌مانند.  به عبارت دیگر هم اکنون موجرانی که قصد اجاره واحدهای خود را دارند برای یافتن مستاجر مناسب و اجاره آپارتمان خود با شرایط دلخواه، بعضا ناچارند به‌صورت موقت واحد خود را خالی نگه دارند. با این حال، درحال حاضر متقاضیان بازار زمستانه اجاره با سهولت بیشتری می‌توانند آپارتمانی با اجاره بهای مناسب پیدا کنند.

این درحالی است که در فصل اوج جابه‌جایی‌ها –تابستان-هر چند تنوع بسیار زیادی از فایل‌های اجاره آپارتمان در بازار مسکن قابل جست و جو و یافتن است اما مستاجران در مقایسه با فصل زمستان امکان چانه‌زنی کمتری دارند. تعدیل نسبت رهن و اجاره (تنوع فایل‌های با امکان تبدیل رهن به اجاره یا برعکس)، تخفیف در تعیین رقم کل اجاره بها و انعطاف مالکان در تعیین شرایطی همچون مجرد یا متاهل بودن مستاجران، تعداد فرزندان و.... از مهم‌ترین خصوصیت‌های این روزهای بازار اجاره محسوب می‌شود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی