مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پاسخ به تسنیم خبر داد

سهم ۱۵ میلیونی متقاضیان مسکن مهر پردیس از هزینه آماده‌سازی

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان این‌که در پروژه‌های مسکن مهر پردیس سهم متقاضیان از هزینه آماده‌سازی ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است،‌ گفت:‌ تخلف مالی صورت گرفته در شرکت عمران پردیس مربوط به عمران شهرهای جدید است.

سهم ۱۵ میلیونی متقاضیان مسکن مهر پردیس از هزینه آماده‌سازی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازتسنیم، نادر محمدزاده در نشست خبری نمایشگاه راهسازی با بیان این‌که در شهر پردیس نیز از 74 هزار واحد مسکن مهر 14 هزار تحویل شده است، اظهار کرد: هم‌اکنون 40 هزار واحد آماده داریم که خدمات آن تکمیل نشده است امیدواریم در این دولت خدمات تکمیل شود.

وی ادامه داد: در پردیس شرایط ویژه‌ای داریم که دلیل آن هزینه 40 میلیون تومانی آماده سازی واحد هاست که دریافت آن از متقاضیان غیرممکن است در حالی که طبق قانون باید هزینه آماده سازی از متقاضیان دریافت شود.

وی مبنی بر این‌که سهم متقاضیان مسکن مهر پردیس از هزینه آماده سازی واحدها چه میزانی است،‌گفت:‌ بر اساس قوانین باید کل هزینه آماده سازی را از متقاضیان دریافت کنیم، اما تا امروز از محل یارانه و منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید ایران و شرکت عمران پردیس هزینه آماده سازی پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: تلاش کرده‌ایم سهم متقاضیان از هزینه آماده سازی واحدها 10 تا 15 میلوین تومان بیشتر نشود.

مدیرکل راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم مبنی بر اقدامات انجام شده در رابطه با تخلف مالی در شرکت عمران پردیس نیز افزود:‌ این موضوع مربوط به شرکت عمران شهرهای جدید است و رسیدگی به آن در حوزه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران نیست.

وی بیان کرد: در استان تهران حدود 5 هزار میلیارد تومان فعالیت‌های حوزه ساخت راه است، که از این مبلغ 1000 میلیارد تومان توسط اداره کل راه و شهرسازی تهران انجام و 4000 میلیارد تومان مابقی نیز توسط شرکت ساخت مدیریت می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ در حوزه مسکن استان تهران 320 هزار واحد مسکن مهر شروع شده در شهرهای جدید،‌زیر25 هزار نفر و بالای 25 هزار نفر جمعیت داریم. از 42 شهر و 16 شهرستان به غیر از 2 یا 3 شهرستان در شهرهای بالای 25 هزار نفر مسکن مهر به پایان می‌رسد.

وی با بیان این‌که در شهر پرند 95 هزار مسکن مهر ساخته شده است،‌گفت: از این تعداد بیش از 60 هزار تحویل شده و 35 هزار واحد نیز مراحل نهایی را طی می‌کند و امیدواریم بتوانیم تا پایان عمر دولت 25 هزار واحد دیگر را تحویل دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران همچنین با بیان این‌که بیش از 100 هزار عضو در سازمان نظام مهندسی داریم که کارهای مرتبط با ساخت و ساز را مدیریت می‌کنند،‌ اظهار کرد:‌ در حال حاضر 30 هزار میلیارد تومان پرونده در مراجع قضایی داریم که در حال دفاع از حقوق بیت المال هستیم.

وی با اشاره به توجه به بافت‌های درون‌شهری افزود: در استان تهران حدود 8 هزار هکتار بافت فرسوده و حدود 6 هزار هکتار سکونت‌گاه غیررسمی داریم. رویکرد امروز وزارت راه توانمندسازی و توجه به مسائل اجتماعی و حل موضوع از داخل این مجموعه‌هاست.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو