مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل بنیاد خیریه مصلای امام خمینی(ره) شهر تبریز عنوان کرد:

احداث پارکینگ زیرزمینی در محوطه ارک تبریز با لحاظ حریم قانونی و با هماهنگی میراث فرهنگی

عصر ساختمان- مدیرعامل بنیاد خیریه مصلای امام خمینی (ره) شهر تبریز با بیان اینکه تمام کارهای انجام شده برای احداث پارکینگ زیرزمینی با رعایت حریم ۶۰ متری و زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی انجام می‌شود.

احداث پارکینگ زیرزمینی در محوطه ارک تبریز با لحاظ حریم قانونی و با هماهنگی میراث فرهنگی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، حجت الاسلام موسی محمدی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود اظهار داشت: اساس بر این است که هرگونه اظهار نظر در دین مقدس اسلام باید بر حسب آگاهی باشد.

وی با استناد به فرموده حضرت علی (ع) به صحابه خود مبنی بر تاکید بر آگاهی داشتن، افزود: در روایت‌های زیادی حرف در گرو انسان بوده را عنوان کرده‌اند و انسان هر چه قدر صحبت نکرده مانند در بسته‌ای است ولی وقتی لب به سخن می‌گشاید علم را نشان می‌دهد و ماهیت را رو می‌کند.

مدیرعامل بنیاد خیریه مصلای امام خمینی(ره) شهر تبریز با اشاره به بازدید خبرنگاران از محل پروژه پارکینگ مصلی گفت: این منطقه در بین چهار منطقه شش هکتار است که یک هکتار و 700 متر تبدیل به مصلی شده و محل اقامه نماز شده و قسمتی تبدیل به تالار با ظرفیت یک هزار و 50 هزار نفر و کتابخانه‌ای با ظرفیت همزمان هزار و 500 نفر است و در آینده کتابخانه به 2 هزار نفر تبدیل خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: در کتابخانه 12 هزار نفر ثبت‌نام کننده داریم و روزانه یک‌هزار نفر مراجعه کننده وجود دارد و از اقشار مختلف اعم از دانشجویان دکتری و پژوهشگران و اساتید وجود دارد.

وی با بیان اینکه ماهیت مصلی تبدیل به خدمات‌رسانی شده و دانشجویان و اساتید یا روزه‌داران در ماه رمضان، برنامه‌های دیگر از جمله تاسوعا و عاشورا و یا سایر مواقع در اعیاد واجب اسلام نیاز به پارک خودرو دارند، گفت: به علت عدم وجود پارکینگ محوطه حریم تبدیل به محل پارک شده بود و از این ضرورت با زبان بی‌زبانی نیار به احداث پارکینگ را بیان کرد و از این رو جلسات مختلفی ایجاد شد.

مدیرعامل بنیاد خیریه مصلی افزود: تصمیم گرفته شد با احداث پارکینگ با مطالعه دو ساله تصمیم گرفته شد یک پارکینگ عمومی ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه احداث این پارکینگ با مطالعه فراوان صورت گرفته است، گفت: طبق قانون مهندسی حداقل حریم فاصله از ارک پنجاه متر است که این پارکینگ 10 متر نیز اضافی‌تر یعنی 60 متر در حال احداث است و همچنین 10 متر نیز فاصله از خانه فتح الله‌اوف و چهار متر فاصله از دیواره‌ها دارد.

محمدی خاطرنشان کرد: بنیاد خیریه مصلی محلی را برای احداث مصلی انتخاب کرده که تمام اصول مهندسی در آن رعایت شده و محلی را با مبلغ یک میلیارد و 200 تومان خریداری شده که قبلا در حدود 300 سال خرابه بوده است.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که از نظر خاکبرداری این پارکینگ مساوی با خاکبرداری اطراف بوده و پارکینگ اصلا روی زمین نخواهد بود و تماما زیر زمین بوده و روی آن گردشگاه زیبایی خواهد بود.

محمدی خاطرنشان کرد: بخشی از این محل گاراژ و پارکینگ سابق اتوبوس بود و میزان خاکبرداری شده برای احداث پارکینگ در سطح چوبردای خود میراث درست کنار ارک بوده و خاک‌های برداشت شده نخاله‌های ریخته شده بود بطوریکه در عکس قدیمی خانه فتح الله اوف در عکس های قدیمی 10 پله داشته هر کدام 22 سانتی‌متر و یک حوض با عمق یک متر و با زیر سازی یک متری همان بوده که درست همان میزان خاکبرداری برای پارکینگ است.

وی با بیان اینکه مجموعه مطالعه شده پارکینگ به صورت دو طبقه زیر زمینی خواهد بود، گفت: همسطح این مجموعه به محوطه گردشگری، چهارباغ ، فضای سبز و آب‌نما و... تبدیل می‌شود.

مدیرعامل بنیاد خیریه مصلی تبریز با اشاره به اینکه جامعه مانند قطار بوده که یا با لوکوموتیو حرکت کرده یا با برق از حال حرکت است، افزود: برخی از مسئولان که قبلا در استان بوده و الان در پایتخت زندگی می‌کنند و هیچ اطلاعی از وضعیت استان نداشته به صورت خودخواهانه و از روی غرض درصدد ایجاد تشنج هستند.

وی به بازدید هواداران میراث فرهنگی از محل احداث پارکینگ را بیان کرد و گفت: آنها نیز وقتی شاهد پروژه از نزدیک شدند پی به درستی این موضوع بردند.

محمدی در تشریح پروژه تصریح کرد: این پروژه با ظرفیت 450 خودرو در دو طبقه اجرا خواهد شد که اگر موانع به وجود آمده وجود نداشت از مهر ماه سال‌جاری پروژه آغاز می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه علاقه به ایجاد تشنج در شهر نیستیم، افزود: هدف ما خدمت‌رسانی است و این پروژه نیز در این راستا ایجاد شده است.

محمدی با اشاره به اینکه چندین گمانه و شمع 12 متری در اطراف پروژه زده شده است، تصریح کرد: در نتیجه آخر تصمیم بر آن شده است که سازمان میراث فرهنگی استان هر تصمیم که بگیرد آن گونه اقدام خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد مصلی تبریز خاطرنشان کرد: پِی بنای ارگ، رطوبت گرفته و استحکام آن را تهدید می‌کرد و این بنیاد مصلی بود که با هزینه و زه کشی مسیر آب را از زیر بنا تغییر داده و استحکام داده و اجازه تهدید بنا را نداد.

مهندسان پروژه و معاونت عمرانی مصلی نیز در این مصاحبه مطبوعاتی اعلام کردند چرا درست در قرینه ارک تبریز با مجوز میراث فرهنگی پارکینگ و مجوز احداث ساختمان داده است.

در این جلسه اعلام شد احداث پارکینگ زیر زمینی دو طبقه مصلی از تاریخ بیست و پنج و اردیبشهت سال 92 با مذاکره سازمان ترافیک آغاز و در بیست و پنجم مرداد سال 95 طی دعوت از میراث فرهنگی و شهردار در بیست و هشتم مرداد 95 طی صورتجلسه با حضور نماینده تام‌الاختیار میراث فرهنگی و شهرداری بر رعایت مسائل قانونی و رعایت حریم با شرایط میراث فرهنگی امضا شد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار