مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

نسخه جدید مقررات ملی ساختمان به زودی منتشر می‌شود

انتقال تجربه با آمریکایی‌ها در بحث مقاوم‌سازی در برابر زلزله

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا پایان دولت نسخه جدید ویرایش شده مقررات ملی ساختمان منتشر می‌شود گفت :‌ تعاملاتی با شرکت‌ها و اساتید آمریکایی برای انتقال تجربیات در بحث شبکه شتاب‌نگاری زلزله داشته‌ایم.

نسخه جدید مقررات ملی ساختمان به زودی منتشر می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محمد شکرچی زاده در نشست خبری حاشیه نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در طول سه سال گذشته گفت: در حوزه حمل و نقل این مرکز دون پروژه بسیار مهم انجام داده است.

وی ادامه داد: سامانه PMS در سطح جاده‌های کشور راه‌اندازی شده‌اند که با راه‌اندازی این سامانه شناسنامه راه‌های شریانی کشورمان در دسترس مسئئولان قرار دارد.

رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با اشاره به کارکرد این سامانه گفت: بر اساس کارکرد این سامانه با توجه به منابع مالی محدود ، پروژه‌های راهی اولویت‌بندی می‌شوند و بر اساس اولویت‌ها بودجه به پروژه‌ها تخصیص داده می‌شود.

شکرچی زاده تاکید کرد: بنابراین با این سامانه می‌توان به عدالت سرزمینی دست یابیم.

وی ادامه داد: از دیگر پروژه‌های مهم این مرکز در بخش حمل و نقل تهیه برنامه عملیات طرح جامع ایمنی جاده‌ها است.

وی با اشاره به مذاکره با کشورهای خارجی گفت: مذاکراتمان با کشورهای توسعه یافته و خارجی در موضوعات مختلف شروع کرده‌ایم و اخیرا با وزیر حمل و نقل فرانسه مذاکراتی داشتیم و تجربه‌های تحقیقاتی انجام شده در بخش حمل و نقل بین دو کشور در حال انتقال است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای پروژه‌های این مرکز در بخش معماری و شهرسازی گفت: در تعریف اقدامات پژوهشی به دنبال ایجاد شهر سبز هستیم که به طور جدی تجربه‌های خود را با شرکت‌های خارجی صاحب نام در این زمینه در حال انتقال داریم.

رئیس مرکز راه، مسکن و تحقیقات ادامه داد: همچنین در حوزه ساختمان سیاست حفظ انرژی را دنبال می‌کنیم و در حال تدوین مقرراتی برای جزئیات فنی و اجرایی ساختمان‌ها هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهبود کیفیت مصالح ساختمانی گفت: سالانه چیزی حدود 5 میلیارد بتن در کشورمان مصرف می‌شود بر این اساس به دنبال ورود فناوری‌های نوین در بخش بتن هستیم و بر این اساس بتن 1404 را تعریف کرده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به بازبینی مقررات ملی ساختمان در دولت یازدهم گفت: نسخه جدید مقررات ملی ساختمان تا پایان این دولت منشتر می‌شود.

شکرچی‌زاده همچنین با اشاره به اقداماتی که در بحث زلزله و مقاوم سازی در برابر زلزله شده است، گفت: اخیرا با اساتید صاحب نام آمریکایی برای بحث مقابله با زلزله تعاملاتی داشته‌ایم و در هفته جاری همایشی با حضور اساتید آمرکیایی در بحث شبکه شتاب نگاری در زلزله برگزار می‌کنیم.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار