مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم مطرح کرد

آشفتگی معماری در شهرهای بزرگ کشور

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: آشفتگی معماری و شهرسازی در کل ایران به خصوص در برخی از شهرهای بزرگ اتفاق افتاده است.

آشفتگی معماری در شهرهای بزرگ کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازخبرگزاری فارس، عیسی رضایی با اشاره به وظایف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: این سازمان سه ماموریت اصلی در حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دارد و وظایف سازمان در این حوزه‌ها از یکدیگر تفکیک شده است.

    وی ادامه داد: تاریخچه کنگره تاریخ معماری و شهرسازی به حدود 20 سال پیش برمی‌گردد و در گذشته این کنگره به صورت سالیانه در شهر بم برگزار می‌شد، اما چند سال پیش کنگره تعطیل شد تا اینکه در دولت کنونی، کنگره تاریخ معماری و شهرسازی دوباره احیا شد و سازمان میراث فرهنگی ماموریت برگزاری این کنگره را به عهده گرفت.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: در گذشته کنگره تاریخ معماری و شهرسازی به صورت ملی برگزار می‌شد، اما اکنون این کنگره ابتدا به صورت استانی برگزار می‌شود و سپس برگزیدگان استان‌ها در کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی شرکت خواهند کرد.

    رضایی با اشاره به وضعیت ساخت و ساز در شهرهای کشور اظهار کرد: متاسفانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی آشفتگی معماری و شهرسازی در کل ایران به خصوص در برخی از شهرهای بزرگ اتفاق افتاد و این مسئله برای نظام جمهوری اسلامی ایران زیبنده نیست.

    وی ادامه داد: در هر دوره تاریخی که مطالعه می‌کنیم، می‌بینیم که آن دوره تاریخی، معماری خاص خودش را داشت، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک سبک معماری خاص متناسب با نظام جمهوری اسلامی ایران را در کشور مشاهده نکردیم که این مسئله شاید به دلیل توجه کشور به مشکلاتی همچون وقوع جنگ تحمیلی بوده است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در پایان خاطرنشان کرد: این اداره کل و اداره راه و شهرسازی بحث معماری را به صورت جدی در شهر قم پیگیری می‌کنند و در کمیسیون ماده پنج هم این بحث را به صورت جدی در دستور کار قرار دادیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار