مدیران خودروعصر اعتبار

کرمان، مرکز ذوزنقه طلایی انرژی خورشیدی کشور

عصر ساختمان- رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی اتاق کرمان گفت: سرمایه‌گذاری در انرژی‌های نو و تجدیدپذیر فرصت مغتنمی برای استان است که اگر از آن استفاده نشود، پشیمان خواهیم شد.

کرمان، مرکز ذوزنقه طلایی انرژی خورشیدی کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مسعود رشیدی‌نژاد در نشست ستاد سرمایه‌گذاری استان افزود: شرایط تضمینی خرید انرژی توسط وزارت نیرو هر سال کاهش می‌یابد و این مسئله انگیزه سرمایه‌گذاران را کم می‌کند که به همین دلیل همه مدیران دولتی و خصوصی استان بر استفاده از این فرصت ها همت و تاکید دارند.

    وی با بیان اینکه مهمترین موضوع در زمینه انرژی های خورشیدی دسترسی به شبکه از طریق پست برق است که به صورت یک دستور کار مشخص درآمده است، گفت: باید شرایط فنی و محیطی لازم فراهم شود تا بتوان در مجاورت پست ها نیروگاه‌های انرژی خورشیدی را راه‌اندازی کرد.

    رشیدی‌نژاد، تصریح کرد: استان کرمان به دلیل تابش خورشید، فضای طبیعی بی‌نظیر و همچنین زیرساخت‌های قابل قبول، در مرکز ذوزنقه طلایی انرژی خورشیدی کشور قرار گرفته و بسیاری از سرمایه‌گذاران مانند آلمانی‌ها و اتریشی‌ها با بازدید از استان، این منطقه را برای سرمایه گذاری در این رابطه مطلوب ارزیابی کردند.

    رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی اتاق کرمان ادامه داد: بر اساس مطالعات صورت گرفته، کرمان یکی از بهترین نقاط دنیا در انرژی خورشیدی شناخته شده اما متاسفانه در سال های گذشته تنها 200 کیلووات نیروگاه خورشیدی در این استان نصب شده در حالی که در سایر استان ها که شرایط بهتری نسبت به کرمان ندارند، در این زمینه بیشتر کار شده است.

    رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی اتاق کرمان بیان کرد: در برخی مناطق استان امکان ایجاد نیروگاه خورشیدی به میزان 2000 تا 3000 مگاوات وجود دارد که البته بر خلاف هزینه کم نگهداری آن، هزینه بسیاری برای سرمایه گذاری لازم دارد.

    رشیدی نژاد، با اشاره به اینکه نقشه راه انرژی استان در اتاق کرمان، تهیه و بر روی مبانی توسعه در استان کار شده است، اظهار کرد: همچنین با انجام مطالعات بسیار در حال تهیه مدل سرمایه گذاری در استان هستیم.

    وی در ادامه به تحلیل داده و ارائه نقشه راه سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر با کمک نماینده سازمان زمین شناسی کشور اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌های مرتبط با مجوزهای راه‌اندازی نیروگاه های خورشیدی در ارائه اطلاعات لازم و مفید کمک کنند.

    به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان، گفت: استاندار کرمان از مرکز خدمات سرمایه گذاری استان خواسته است مراکز راه‌اندازی انرژی های نو به منظور ارائه به سرمایه گذاران را مکان‌یابی کند.

    حمید شهسواری با بیان اینکه بیش از سه ماه از این خواسته گذشته اما تاکنون نتوانسته‌ایم نقاطی را معرفی کنیم که کاملا برای سرمایه گذاری آماده باشد، افزود: در این رابطه 80 نقطه در کنار پست های برق در استان مشخص شده که قصد داشتیم با برگزاری نشست هایی با حضور نمایندگان تمامی دستگاه‌های مرتبط با مجوزهای این حوزه، یک مکان را برای مراجعه سرمایه گذار مشخص کنیم تا در بین دستگاه‌های دولتی سرگردان نشود.

    وی تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا نقشه راه سرمایه گذاری را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

    در ادامه معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان کرمان بر راه اندازی پایگاه داده مبتنی بر سامانه اطلاعات جغرافیایی(GIS) تاکید کرد و گفت: اگر در این پایگاه داده های موثر بارگذاری شود مکان یابی برای سرمایه گذاری بسیار بهتر صورت می گیرد.

    مهرداد محمدی سیلمانی افزود: دستگاه‌های مرتبط با مجوز سرمایه های گذاری در مجموع 68 لایه اطلاعاتی دارند که اگر اطلاعات این لایه ها به صورت صحیح وارد پایگاه داده نشود، قطعا کسی از آن استفاده نخواهد کرد. دستگاه‌ها پاسخ های استعلامی و اطلاعاتی خود را صحیح و کامل از نظر فنی و موقعیت طرح، در اختیار این پایگاه قرار دهند و همیشه این اطلاعات را به روز نگه دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار