مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

کرمانشاه یکی از هفت استان برتر کشور در حوزه میراث فرهنگی است

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در حوزه میراث فرهنگی جزو هفت استان برتر کشور است و ۴۲۰۰ اثر تاریخی در این استان وجود دارد که ۲۰۷۰ اثر آن به ثبت ملی و یک اثر آن نیز به ثبت جهانی رسیده است.

کرمانشاه یکی از هفت استان برتر کشور در حوزه میراث فرهنگی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازایسنا، جلیل بالایی در دیدار با جمعی از سرمایه گذاران که جهت شرکت در همایش فرصت های سرمایه گذاری به کرمانشاه آمده اند، با اشاره به اینکه امروزه در دنیا، گردشگری گفتمانی غالب برای سرمایه گذاری محسوب می شود، اظهارکرد: در مقوله سرمایه گذاری با سه مبحث سرمایه، سرمایه گذار و محل سرمایه گذاری مواجه می شویم.

    وی ادامه داد: قطعا سرمایه گذار برای سرمایه اش ارزش قائل است و به امنیت و ظرفیت های محلی که می خواهد سرمایه اش را در آنجا صرف کند، توجه می کند.

    بالایی استان کرمانشاه را یکی از امن ترین استان های کشور معرفی کرد و گفت: مردم استان کرمانشاه از قدیم الایام مهمانواز و میزبانان خوبی برای گردشگران بوده اند و باورها و سرمایه اجتماعی در این استان نیز بر همراهی با سرمایه گذاران تاکید دارد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در معرفی جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه، افزود: تاکنون 200 جاذبه گردشگری در استان شناسایی و شناسنامه دار شده اند و 50 منطقه نمونه گردشگری در استان وجود دارد که همه دارای طرح های خاص و اختصاصی برای گردشگری هستند.

    وی تاکید کرد: در استان کرمانشاه 14 روستا که حداقل دارای ظرفیت های گردشگری طبیعی است، وجود دارد.

    بالایی از فعال بودن 60 رشته صنایع دستی در استان خبرداد و اضافه کرد: استان کرمانشاه در حوزه میراث فرهنگی جزو هفت استان برتر کشور است و 4200 اثر تاریخی در  این استان وجود دارد که از این تعداد 2070 اثر به ثبت ملی و یک اثر آن نیز به ثبت جهانی رسیده است.

    وی با اشاره به اینکه تمام زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان کرمانشاه ایجاد شده است، گفت: 9 پروژه مشارکتی مانند پارک آبی، احداث هتل در جوانرود، تله کابین تاق بستان و قوری قلعه که مطالعات آن انجام شده، کریدور تاق بستان به بیستون و ... در این استان برای سرمایه گذاری کاملا آماده هستند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به مشوق های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان اشاره کرد و افزود: علاوه بر تخفیف ها و بخشودگی هایی که در مالیات و محاسبه حامل های انرژی به نرخ صنعتی برای سرمایه گذاران استان شکل گرفته، لایحه ای نیز درخصوص تسهیلات سرمایه گذاری در بخش گردشگری به شهرداری های استان تقدیم شده که در آن تامین زمین، کاهش هزینه های صدور پروانه ساخت و ساز و کاهش هزینه های عوارض در 7 تا 8 مورد به صفر خواهد رسید.

    وی در پایان یادآورشد: برگزاری جشنواره های فرهنگی مشترک، همایش اختصاصی گردشگری، توریسم سلامت و تسهیل در صدور روادید از جمله مسائلی است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار