مدیران خودروعصر اعتبار

ساختمان‌های فرسوده معضل شهر رامهرمز

عصر ساختمان- ساختمان‌های فرسوده و ویران‌شده قدیمی در سطح شهر رامهرمز به معضلی برای شهروندان تبدیل‌ شده است.

ساختمان‌های فرسوده معضل شهر رامهرمز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازخبرگزاری فارس، وقتیکه از خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر عبور می‌کنی ساختمان‌هایی فرسوده و قدیمی را مشاهده می‌کنی که مخروبه شده‌اند و چهره‌ای نازیبا و زشت را در معرض دید مردم قرار می‌دهند، این‌گونه ساختمان‌ها نیازمند یک تعامل دوطرفه بین شهرداری و صاحبان هستند تا از وضعیت نا به هنجار درآیند.

    یک شهروند رامهرمزی در این رابطه اظهار کرد: متأسفانه ساختمان‌های قدیمی در سطح این شهر به معضلی برای مردم تبدیل است و هیچ مرجعی به آن اهمیت نمی‌دهد.

    غلامرضا عسکری ادامه داد: در کنار نانوایی من، ساختمانی مخروبه و قدیمی وجود دارد که از لحاظ بهداشتی بسیار نامطلوب بوده و دردسرساز شده است.

    وی افزود: این ساختمان به ویرانه‌ای تبدیل‌ شده است و شهرداری هم به دیوارکشی جلوی این‌گونه ساختمان‌ها اهمیتی نمی‌دهد که مخروبه بودن ملک مذکور باعث تولید عقرب، حشرات موذی و اذیت و آزار مردم و همسایگان شده است.

    *ساختمان‌های قدیمی محل انباشت زباله شده‌اند

    شهروند دیگری نیز گفت: اغلب این‌گونه ساختمان‌ها بلااستفاده رهاشده‌اند و صاحبان آنها یا از این شهر رفته‌اند و آنهایی هم که هستند، به علت موروثی بودن خراب‌شده رها شده‌اند.

    عبدالرضا پورشعبان افزود: در سطح این شهر زمین‌های ساخته نشده‌ای هم هستند که متأسفانه محل انباشت زباله و باعث بوی بد و نامطلوب شده‌اند که می‌بایست توسط شهرداری، حریم این‌گونه زمین‌ها و ساختمان‌های ویران حصارکشی شوند تا به زیبایی شهر لطمه نزنند.

    *مبلمان شهری رامهرمز هنوز قدیمی و سنتی است

    یک رامهرمزی دیگر که پس از حدود ده سال دوباره گذرش به زادگاهش افتاده بود، گفت: بعد از این همه‌ سال که وارد رامهرمز شدم، متأسفانه ظاهر این شهر هیچ‌گونه تغییری پیدا نکرده است.

    رؤیا امیرخانی ادامه داد: متأسفانه اولین موردی که در ابتدای ورود به شهر جلب‌ توجه کرده و روح انسان را مکدر می‌کند، نصب تابلوهای بزرگ اموات در ورودی‌های شهر است که در سایر شهرها این بدعت وجود ندارد.

    وی افزود: از طرف دیگر وقتیکه وارد شهر می‌شوی، همان بافت قدیم 20 سال پیش را مشاهده می‌کنی که ساختمان‌ها و منازل قدیمی به ویرانه‌ای تبدیل‌ شده‌اند و نمای عمومی شهر را زشت و منظره بدی را ایجاد کرده‌اند.

    امیرخانی همچنین گفت: تغییر و تحول در مبلمان شهری علاوه بر این‌ که می‌تواند در روحیه مردم تأثیر مثبت بگذارد، نشان‌دهنده توانمندی مدیریت شهری است که متأسفانه در رامهرمز این را مشاهده نمی‌کنیم.

    این شهروند رامهرمزی تأکید کرد: نمی‌توان کمبود بودجه را تأخیر در تحول مبلمان شهری دانست، مثلاً دیوار کشیدن جلوی ساختمان‌های قدیمی ویران‌ شده و یا زمین‌هایی که سال‌هاست در سطح شهر به حال خود رها شده چقدر هزینه ‌برمی‌دارد که نمی‌توان آن را عملی کرد.

    *حصارکشی دور زمین‌های خالی و ساختمان‌های فرسوده از وظایف شهرداری است

    یک کارشناس امور شهری گفت: در بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها مصوب سال 1344 آمده است، اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر و حریق و همچنین رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک واقع در معابر عمومی از وظایف شهرداری‌هاست.

    محمد کلانی ادامه داد: کوچه‌ها و اماکن عمومی و دالان‌های عمومی و خصوصی و پر کردن و پوشاندن چاه‌ها و چاله‌های واقع در معابر و جلوگیری از گذاشتن هر نوع اشیاء در بالکن‌ها و ایوان‌های مشرف و مجاور به معابر عمومی که افتادن آن‌ها موجب خطر برای عابران است نیز از دیگر وظایف شهرداری‌هاست.

    این کارشناس امور شهری گفت: در تمامی موارد مربوط به رفع خطر از بناها و غیره و رفع مزاحمت‌های مندرج در ماده فوق، شهرداری پس از کسب نظر مأمور فنی خود به مالکین یا صاحبان اماکن یا صاحبان ادوات منصوب، ابلاغ مهلت‌دار مناسبی صادر می‌کند.

    وی تأکید کرد: طبق این ماده‌ واحده و درصورتیکه دستور شهرداری در مهلت معین به‌موقع اجرا گذاشته نشود، شهرداری خود با مراقبت مأمورین خود اقدام به رفع خطر یا مزاحمت کرده و هزینه صرف شده را به‌اضافه صدی پانزده خسارت از مالک دریافت خواهد کرد.

    به گزارش خبرگزاری فارس، ساختمان‌های نیمه‌کاره و مخروبه و زمین‌های رهاشده که برخی در رهن و یا تملک بانک‌ها هستند، درصورتی‌ که محصور نشوند، علاوه بر این‌ که به زیبایی شهر لطمه وارد می‌کنند، محلی برای تولید حشرات موذی از جمله مار و عقرب و تجمع افراد معتاد می‌شوند که باید شهرداری این شهر اقدامی جدی در این رابطه داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار