مدیران خودروعصر اعتبار

شرایط پرداخت وام مسکن به خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان قزوین

عصر ساختمان- ‌مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در سال جاری، بانک‌ها موظف به پرداخت وام خرید و ساخت مسکن به ۱۰۰۰ نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان قزوین هستند.

شرایط پرداخت وام مسکن به خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان قزوین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازایسنا، غلامرضا حقایق‌پور، با اشاره به مشکل مسکن جامعه ایثارگران گفت: مسئولان بنیاد با اتخاذ راهکارهایی ازجمله پرداخت وام خرید و ساخت مسکن، در رفع این مشکل تلاش می‌کنند تا خانواده‌های شاهد و ایثارگر فاقد مسکن را خانه‌دار کنند.

    وی ادامه داد: طبق مصوبه‌ی هیئت‌ وزیران که سی‌ویکم شهریورماه سال جاری، به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ابلاغ‌شده است، ایثارگران فاقد و دارای مسکن نامناسب می‌توانند از وام مسکن استفاده کنند که از سال‌های گذشته تاکنون هیچ‌گونه خدماتی برای خانه‌دار شدن از بنیاد دریافت نکرده باشند.

    مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: ایثارگرانی که کمتر از تسهیلات مسکن سال 90، دریافت کرده و خانه‌ی آن‌ها نامناسب باشد می‌توانند برای یک‌بار از وام ساخت استفاده کنند.

    وی گفت: تسهیلات مسکن سال 90، 20 میلیون تومان بوده و اگر ایثارگران کمتر از آن، را دریافت کرده باشند، می‌توانند تسویه‌حساب کرده و در سال جاری وام جدید و کامل ساخت مسکن را دریافت کنند.

    حقایق‌پور خاطرنشان کرد: فقط جانبازان 70 درصد که وام مسکن به هر مبلغی استفاده کرده و خانه‌ی نامناسبی داشته باشند، می‌توانند در سال جاری تسویه‌حساب و وام خرید یا ساخت را دریافت کنند.

    وی اضافه کرد: وام‌های خرید مسکن به‌ غیر از جانبازان 70 درصد که شرایط خاص برای آن‌ها لحاظ شده  برای سایر گروه‌ها حتی اگر یک‌ میلیون و کمتر از آن، تسهیلات دریافت کرده باشند، دیگر وام مجدد مسکن پرداخت نمی‌شود. فرزندان شهدا، فرزندان جانباز 70 درصد، همسران شهید، والدین شهیدان، جانبازان 5 درصد به بالا و آزادگان مشمول دریافت وام خرید و ساخت مسکن هستند.

    مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به نحوه‌ی ثبت‌نام جامعه ایثارگران برای دریافت وام مسکن یادآور شد: طبق روال سال‌های گذشته، ایثارگران به شهرستان‌های محل پرونده خود مراجعه و فرم‌های مربوطه ثبت‌نام را تکمیل می‌کنند.

    وی با بیان اینکه وام‌های مسکن به ترتیب اولویت یک تا 6 به جامعه ایثارگران پرداخت می‌شود، گفت: جانبازان 25 درصد و بالا، آزادگان، والدین، همسران و فرزندان شهدایی که قبلاً از تسهیلات بانکی مسکن استفاده نکرده باشند و وراث قانونی جانبازان 25 درصد و آزادگان متوفی بر اساس تبصره دو ماده 3 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به ترتیب در اولویت اول و دوم هستند.

    حقایق‌پور تأکید کرد: اولویت سوم، جانبازان 70 درصد هستند که با توجه به وضعیت جسمانی اگر دارای مسکن نامناسب ‌باشند با تائید بنیاد شهید می‌توانند پس از تسویه تسهیلات قبلی مسکن ایثارگری، مجدد از وام مسکن استفاده کنند.

    وی اظهار کرد: همچنین به ترتیب جانبازان 5 تا 25 درصد با اولویت جانبازی که قبلاً از تسهیلات بانکی مسکن استفاده نکرده باشند، فرزندان جانبازان 70 درصد و ایثارگرانی که دارای مسکن نامناسب بوده و در سال‌های گذشته از تسهیلات مسکن کمتر از سقف وام مصوب در سال 1390 استفاده کرده‌اند فقط برای یک‌بار می‌توانند با فک رهن و تسویه از یک فقره وام مسکن در قالب تسهیلات ساخت با همان وثیقه قبلی و یا وثیقه جدید در چارچوب ضوابط و مقررات بانکی بهره‌مند شوند، در اولویت دریافت تسهیلات مسکن هستند.

    مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه در سطح استان قزوین، 6000 ایثارگر متقاضی وام خرید و ساخت مسکن هستند، اعلام کرد: در سال جاری طبق سهمیه کشوری، به 1000 نفر از ایثارگران استان قزوین وام پرداخت می‌شود. وام ساخت و خرید مسکن در شهر قزوین 70 میلیون تومان، شهرستان‌ها 60 میلیون تومان و روستاها 35 میلیون تومان است.

    حقایق‌پور با اشاره به اینکه با ابلاغ شدن پرداخت وام‌های مسکن ایثارگران به بانک‌ها، این وام‌ها به متقاضیان پرداخته می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود در دی‌ماه، تسهیلات مسکن به خانواده‌های شاهد و ایثارگر پرداخت شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار