مدیران خودروعصر اعتبار

هندورابی امسال وارد چرخه گردشگری کیش می‌شود‌

عصر ساختمان- ‌مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از فعال شدن جزیره هندورابی تا نوروز ۹۶ و آغاز تورهای گردشگری این بخش خبر داد.

هندورابی امسال وارد چرخه گردشگری کیش می‌شود‌
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازایسنا، علی اصغر مونسان در جمع خبرنگاران سال 95 را در جذب گردشگر به کیش موفق دانست و در این باره گفت: طی سال جاری بر اساس نظرات ارائه شده از سوی نمایندگان جامعه بازاریان، هتلداران و سایر بخش‌ها کیش شرایط نسبتا خوبی را سپری کرده است، لذا پیش‌بینی می‌شود که برای نوروز 96 نیز شرایط خوبی داشته باشیم، البته نباید در این مورد شرایط اقتصادی کشور را نادیده بگیریم، زیرا این مساله قطعا بر کیش تاثیرگذار خواهد بود.

    وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات موجود که بسیاری از شهرهای گردشگر کیش با کاهش مسافر رو به رو بودند، کیش امسال توانست در این حوزه رشد را تجربه کند، لذا امیدواریم که مانند نوروز 95 بتوانیم با رشد گردشگر رو به رو شویم و افزایش بیشتری را نسبت به سال قبل تجربه کنیم.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: با وجود اینکه ما در سال گذشته بخشی از مسافران را تحت عنوان چنج ویزایی‌ها از دست دادیم، با این وجود جزیره رشد قابل توجهی را در حوزه گردشگر تجربه کرد که جای خرسندی دارد.

    مونسان، فضای ذهنی ایجاد شده در مورد کیش را مثبت دانست و بیان کرد: امروز فضای خوبی داخل کشور در مورد کیش ایجاد شده است، لذا دیگر‌ این فکر وجود ندارد ‌که سفر به کیش گرانتر از کشورهای دیگر است، زیرا قیمت‌ها در بخش‌های مختلف خدماتی کنترل شده است، ضمن اینکه افزایش کیفیت خوبی را در بخش‌های مختلف داشته‌ایم.

    وی افزود: در بخش مکان‌های پذیرایی و هتل‌ها بخش‌های مختلف بازسازی و بهسازی در جهت افزایش کیفیت انجام شده است، ضمن اینکه در بازارها نیز کنترل قیمت و افزایش کیفیت پیگیری شده است. در واقع مجموع این اقدامات کیش را از فضای روانی بد خارج کرده و به سمت دید مثبت سوق داده است.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درباره میزان افزایش گردشگر در کیش گفت: بر اساس آمارها امسال نزدیک به 14 درصد افزایش مسافر داشتیم که البته اگر ریزش چنج ویزایی‌ها را از آن کسر کنیم، به مرز 7 درصد می‌رسد.

    وی از آغاز به کار هندورابی در نوروز 96 خبر داد و عنوان کرد: جزیره هندورابی امسال وارد چرخه گردشگری کیش می‌شود. در حال حاضر، فرودگاه، باند، روشنایی باند، برج مراقبت، سالن انتظار، بندرگاه و هتل این جزیره آماده شده است. ضمن اینکه بیش از 2 هزار متر ما موج شکن در این منطقه اجر کرده‌ایم. حدود 60 هزار قطعه مرجان در یک اقدام زیست محیطی بی نظیر و هزینه بر در این جزیره جا به جا شده است. همچنین در این جزیره آب و برق تامین شده و درختان نخل زیادی نیز برای حضور گردشگران کاشته شده، لذا تورهای زیادی در این عرصه می‌توانند فعالیت کنند.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: ان‌شاءالله به زودی جزیره هندورابی با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود. همچنین از کیشوندان دعوت می‌کنیم که از هندورابی دیدن کنند.

    مونسان امکان سفر دریایی و هوایی به هندورابی را فراهم دانست و بیان کرد: در حال حاضر از مسیر هوایی و دریایی امکان بازدید از هندورابی وجود دارد. ان‌شاءالله تا سال آینده نیز سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه‌های ویلا سازی و هتل سازی این جزیره آغاز می‌شود و این بخش نیز به گردشگری کشور افزوده خواهد شد.

    وی از افزایش 6 فروند هواپیمای کوچک به کیش ایر خبر داد و گفت: کیش ایر تنها ایرلاینی است که طی چند سال اخیر موفق به افزایش ناوگان شده است. در حال حاضر 4 فروند ایربایس وارد کشور شده‌اند که 2 فروند از آنها جوان‌ترین ایرلاین کشور هستند، ضمن اینکه قصد داریم 6 فروند هواپیمای کوچک را نیز برای اتصال استان‌ها به کیش خریداری کنیم.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: در حال حاضر برخی از استان ها مجبور هستند برای سفر به کیش از شهرهای دیگر و تهران اقدام کنند، به همین خاطر امیدواریم که به زودی با خریداری  هواپیماهای کوچک بتوانیم مراکز استان‌ها را به کیش اتصال دهیم.

    وی از امکان افزایش پروازهای خارجی و حضور گردشگران خارجی به کیش خبر داد و افزود: طی جلسه‌ای مدیرعامل کیش ایر گزارش داد که برای پروازهای خارجی اقداماتی انجام شده است. خوشبختانه با افزودن این 4 فروند ایرباس امکان پروازهای خارجی نیز هست و برنامه ریزی‌هایی نیز برای حضور گردشگران خارجی شده است که ‌به زودی اعلام می‌شود.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از افزایش زمان تمدید پایان کارها به دو سال خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه تمدید پروانه اقتصادی افراد منوط به تمدید پایان کارها بود و این پروسه به دلیل بازدید ناظرات زمانبر بود، بر اساس درخواست بسیاری از سرمایه گذاران قرار شد این زمان کوتاه شود و تمدید پایان کارها به دو سال افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار