مدیران خودروعصر اعتبار

بهره‌برداری از ۲۴ هزار واحد مسکن مهر کردستان تا پایان سال جاری

عصر ساختمان- مدیر راه و شهرسازی استان کردستان گفت: از ۳۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر باقیمانده، بیش از ۲۴ هزار واحد آن تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از ۲۴ هزار واحد مسکن مهر کردستان تا پایان سال جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازایسنا، شهرام ملکی در بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان از اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان اظهار کرد: در تمام محورهای مواصلاتی استان کردستان پروژه‌های راه‌سازی فعال هستند.

    وی با اشاره به شاخص‌های استان کردستان در حوزه راه و میزان پایین بهره مندی این استان نسبت به سطح ملی، گفت: با همکاری استانداری کردستان و سازمان برنامه و بودجه استان در تلاش هستیم تا این شاخص را ارتقاء دهیم و قطعات باقیمانده از جاده سنندج – مریوان، بخشی از جاده سقز – بانه، زنجان – بیجار، کامیاران – سنقر، کامیاران - سروآباد، بیجار – همدان - بیجار - دیواندره و گردنه صلوات آباد به پیمانکاران واگذار شده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان همچنین ضمن اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر قریب 380 کیلومتر راه روستایی در استان کردستان به مناقصه گذاشته شده است، عنوان کرد: کریدور شمال به جنوب در سه مسیر سقز – بوکان، زرینه - صاحب، گردنه ماموخ به سمت سراب قامیش و همچنین پلیس راه سنندج کامیاران تا گردنه درکه مناقصه برگزار شده و به‌زودی تجهیز کارگاه شده و پروژه‌ها فعال خواهند شد.

    ملکی تصریح کرد: در یک دوره تاریخی شرایط مرزی و شرایط جنگی موجب توسعه نیافتگی راه‌های کردستان شده و قریب 1200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا استان کردستان در شاخص‌های بزرگراه، راه روستایی و راهداری به میانگین کشوری برسد.

    وی افزود: استان کردستان نیازمند احداث 1300 کیلومتر راه روستایی و 210 کیلومتر بزرگراه است تا به میانگین کشوری برسد.

    مدیر راه و شهرسازی استان کردستان با تاکید بر اینکه مدیران استانی می‌توانند نقشی مفید و اثرگذار برای طرح کردستان در سطح ملی ایفا کنند، گفت: خوشبختانه فضای حاکم و اجماع فعلی در استان به نفع توسعه است و یکی از مواردی که وزیر راه و شهرسازی در سفر به کردستان نسبت به آن ابراز خوشحالی کردند، میزان بالای همگرایی مدیران استانی در موضوع توسعه راه‌ها بود.

    وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه مسکن، گفت: از 34 هزار و 500 واحد مسکن مهر باقیمانده، بیش از 24 هزار واحد آن تا پایان سال‌جاری به بهره برداری می‌رسد.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی