مدیران خودروعصر اعتبار

وجود ۱۷ کاروانسرای تاریخی موقوفه در سمنان

عصر ساختمان- استاندار سمنان با اشاره به وقفی بودن بخش زیادی از کاروانسراهای استان سمنان بر لزوم ساماندهی این کاروانسراهای تاریخی تاکید کرد.

وجود ۱۷ کاروانسرای تاریخی موقوفه در سمنان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازایسنا، محمدرضا خباز در جریان بازدید از طرح‌های عمرانی اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: تعدد کاروانسراهای تاریخی از ظرفیت‌های خوب این استان است که در اختیار اداره کل اوقاف قرار دارد و باید بدان توجه بیشتری شود.

    عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان با اظهار رضایت از عملکرد اداره کل اوقاف خواستار جذب مشاور اقتصادی در اوقاف سمنان شد.

    وی اظهار داشت: افرادی که غنی نیستند و مال فراوان ندارند، با صحت و درستی اعمال و فرهنگ‌سازی می‌توانند در فرهنگ جاویدان شدن و وقف سهیم شوند.

    استاندار سمنان با ابراز رضایت از اقدامات انجام‌شده در اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان کرد: نقشه راه درست طراحی‌شده در مرکز و همت زیرمجموعه که همواره همگام با مدیریت آماده خدمت هستند، در این موفقیت نقش داشته است.

    خباز با بیان اینکه یکی از کارهای بسیار خوبی که اوقاف انجام داده به‌کارگیری یک نیروی حقوقی در این اداره کل بوده است، خاطرنشان کرد: مشکل اوقاف همیشه در محاکم قضایی، نبود نیرویی بود که زبان حقوق را بفهمد و از وقف دفاع کند.

    استاندار سمنان با اشاره به اختلاف‌نظر بین اوقاف و یکی از دستگاه‌های دولتی (منابع طبیعی) بیان کرد: با اثبات علمی و ارائه مستندات توسط نیروی حقوقی و کاردان این اختلاف‌نظر به پایان رسید و تکلیف این اراضی روشن شد که دو سوم در اختیار اوقاف و یک‌سوم در اختیار منابع طبیعی قرار گرفته است.

    خباز در ادامه ضمن ارائه یک پیشنهاد در خصوص لزوم جذب مشاور اقتصادی در این اداره کل بیان کرد: اوقاف برای رشد منابع نیازمند یک مشاور اقتصادی است.

    استاندار سمنان با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ادامه داد: تا زمانی که منابع رشد نکند و سرمایه‌گذاری درست اتفاق نیفتد، دست شما برای خدمت‌گزاری کوتاه خواهد بود.

    17 کاروانسرای تاریخی در استان سمنان موقوفه بوده و مدیریت آنها با اداره کل اوقاف این استان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو