مدیران خودروعصر اعتبار

خدماتی که دل روستائیان مرزنشین راز و جرگلان خراسان شمالی را شاد کرده است

عصر ساختمان- بجنورد- ایرنا- فرماندار راز وجرگلان گفت: بنیاد برکت در حوزه های آموزشی ،اقتصادی و اشتغالزایی،عمرانی و بهداشت و درمان تاکنون خدمات گسترده ای را برای مردم شهرستان مرزی رازو جرگلان در خراسان شمالی انجام داده است.

خدماتی که دل روستائیان مرزنشین راز و جرگلان خراسان شمالی را شاد کرده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازایرنا، احمد ریواد اظهارکرد:در حوزه آموزش 6 مدرسه با 21 کلاس درس با اعتبار 15میلیارد ریال به همت بنیاد برکت در مناطق شهری و روستایی شهرستان مرزی رازو جرگلان خراسان شمالی ساخته شد .

    وی افزود: از این تعداد مدرسه 4 مدرسه سه کلاسه در روستاهای سوخسو هاشم ، اشتوت، بچه دره و شهید فرامرزی غلامان با اعتبار هفت میلیارد و370میلیون ریال از سال 91تا 94 در شهرستان مرزی رازو جرگلان ساخته شده است .
    ریواده افزود: یک مدرسه 6کلاسه در روستای کرکولی و یک مدرسه سه کلاسه در شهر راز با هزینه بیش از 7 میلیارد 350میلیون ریال امسال توسط بنیاد برکت ساخته می شود .
    بنیاد برکت که وابسته ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است قصد دارد براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب یک هزار مدرسه در مناطق محروم کشور تأسیس کند .
    این مدارس از مناسب ترین استانداردهای ساخت اماکن آموزشی و بهترین تجهیزات کمک آموزشی برخوردارند.
    فرماندار راز و جرگلان با اشاره به خدمات رسانی بنیاد برکت در سایر حوزه ها دراین شهرستان مرزی خراسان شمالی گفت: دربخش اقتصادی و اشتغال زایی یک میلیارد ریال کمک بلاعوض برای ایجاد شرکت تعاونی اطلس رازبانان که در حوزه پوشاک در شهرستان مرزی رازو جرگلان فعالیت می کند ازسوی بنیاد برکت پرداخت شده و حمایت از این شرکت تعاونی از سوی بنیاد برکت همچنان ادامه دارد .
    وی با بیان اینکه این شرکت تعاونی هم اکنون بیش از 240عضو دارد افزود: هم اکنون فرآیند احداث سوله و تجهیز کارگاه ازسوی بنیاد برکت دراین شهرستان در حال انجام است .
    ریواده با اشاره به معرفی افراد برای دریافت تهسیلات در بخش کشاورزی و دامداری به بانک سینا که زیر مجموعه بنیاد برکت است، افزود: در حوزه فرش بافی نیز این بنیاد امسال قرارداد خرید تضمینی برای 100دار قالی در کارگاه های قالی باقی شهرستان رازو جرگلان را تعهد کرده است که رقمی 25 میلیارد تا 30میلیارد ریال است .
    وی گفت: در سال جاری 3مسجد در روستاهای سوخسو انقلاب ،سوخسو هاشم و تنگه راز در شهرستان رازو جرگلان از سوی بنیاد برکت ساخته و تحویل اهالی این روستاها شد .
    فرماندار شهرستان رازو جرگلان افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز یک دستگاه آمبولانس نیز از سوی بانک سینا که زیرمجموعه بنیاد برکت است درسال جاری به شبکه بهداشت درمان شهرستان رازو جرگلان برا ی استفاده در مرکز بهداشتی روستای حصارچه اهدا شد.
    وی از توافق های اولیه برای اجرایی طرح های جدید از جمله در حوزه بهداشت ودرمان در این شهرستان خبر داد وافزود: تایید نهایی این طرحها در نشست های بعدی است.
    بنیاد برکت براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺳﺘﺎد اﺟﺮاﻳﻲ ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم(ره) در سال 86 تاسیس شد تا وضعیت اجتماعی و اقتصادی مناطق محروم کشور را متحول سازد.
    گستره فعالیت بنیاد برکت وسیع است و زمینه‌های آموزشی، بهداشتی، برق ‌رسانی، آب‌رسانی، مخابراتی، فرهنگی و مذهبی، مسکن، ورزشی، انتظامی، جاده‌ای، آبخیزداری، دامپروری، تامین سوخت و طرح‌های هادی روستایی را شامل می‌شود.
    شهرستان 70 هزار نفری رازو جرگلان در 120 کیلومتری شمال غرب بجنورد مرکز خراسان شمالی قرارد دارد که بخش عمده ساکنان آن را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار