مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل منابع‌طبیعی استان همدان اعلام کرد:

زمین‌خواری ۱۰۰ هکتاری در همدان

عصر ساختمان- مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان همدان از خلع ید ۴۱۳ هکتار از اراضی ملی در سالجاری خبر داد و گفت: در ۸ ماهه امسال ۴۱۳ هکتار در اجرای آراء صادره از محاکم قضایی و نیز دستور ویژه دادستان خلع ید و رفع تصرف اراضی ملی صورت گرفته است.

زمین‌خواری ۱۰۰ هکتاری در همدان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازایسنا، محمدرضا همتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در استان همدان کمتر از 100 هکتار زمین‌خواری صورت گرفته است، اظهار کرد: 6 پرونده زمین‌خواری موجود در استان همدان شائبه زمین‌خواری داشته که تعدادی از این پرونده‌ها پیگیری و تعیین تکلیف شده است.

    وی با تأکید بر اینکه منابع‌طبیعی انفال بوده که وظیفه ما حفظ و حراست از آن است، افزود: پرونده‌های زمین‌خواری استان در حدود 40 هکتار بوده که 6 هکتار در شهرستان نهاوند، 2 هکتار در همدان و مابقی در سایر نقاط استان پراکنده بوده که در مجموع کمتر از 100 هکتار است.

    همتی با اشاره به اینکه سالانه 500 پرونده تصرف اراضی ملی در استان تشکیل و رسیدگی می‌شود، عنوان کرد: بیشتر تصرفات استان همدان در سطح روستاها و توسط کشاورزان و دامداران صورت می‌گیرد که به منظور درختکاری و چرای دام استفاده می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد تصرفات منابع‌طبیعی مربوط به اراضی ملی است که توسط کشاورزان روستاها برای فعالیت‌های کشاورزی به‌ویژه کشت گندم دیم مورد تصرف قرار می‌گیرد.

    مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با اشاره به وجود 900 هزار هکتار عرصه منابع‌طبیعی در استان اظهار کرد: 900 هزار هکتار عرصه منابع‌طبیعی در 1300 پلات و 3500 قطعه پراکنده است.

    وی با تأکید بر اینکه درختکاری گرچه امری مقدس است اما هر درختکاری قانونی نیست، عنوان کرد: براساس قانون منابع‌طبیعی می‌تواند اراضی ملی را به فعالیت‌های کشاورزی اختصاص دهد اما قانون مسیری برای این امر تعیین کرده به طوریکه هر کس اراده به کاشت درخت در هر نقطه از عرصه منابع‌طبیعی کند قابل قبول نیست چرا که برخی تظاهر به درختکاری می‌کنند.

    همتی با اشاره به تصویب یک و نیم میلیارد تومان اعتبار از محل سفر هیئت دولت به همدان برای طرح‌های آبخیزداری استان گفت: تا کنون 500 میلیون تومان تخصیص یافته که در قبال آن چند طرح آبخیزداری در مناطق موردنظر از جمله شهرستان‌های رزن، فامنین، بهار و قهاوند اجرا و به بهره‌برداری رسیده است و با تخصیص مابقی اعتبارات به‌زودی اجرایی می‌شود.

    مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان همدان در پایان از وجود 370 هکتار پروژه مطالعه شده در بحث آبخیزداری خبر داد که متناسب با تخصیص اعتبارات انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار