مدیران خودروعصر اعتبار

تفاهم خواهرخواندگی بین بنادر شهید رجایی و آنتورپ بلژیک

عصر ساختمان- ‌هیئت اعزامی از کشور بلژیک به‌منظور ادامه مذاکرات جهت اجرایی سازی توافقنامه خواهرخواندگی بنادر شهید رجایی و آنتورپ، با مدیرکل بنادر هرمزگان دیدار و گفت‌وگو کردند.

تفاهم خواهرخواندگی بین بنادر شهید رجایی و آنتورپ بلژیک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازایسنا، پس از گذشت حدود پنج ماه از امضای یادداشت تفاهم خواهرخواندگی بین بنادر شهید رجایی و آنتورپ با حضور مقامات ارشد دریایی و بندری دو کشور در محل سازمان بنادر و دریانوردی، "کریستوفر واترشوت" مدیرکل امور بین‌الملل بندر آنتورپ و "تام مونبالیو" معاون ارشد این بندر به مرکز استان هرمزگان سفر کردند.

    این هیئت در نشستی مشترک با "اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان دیدار و به بحث و تبادل‌نظر پرداختند و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت توسعه این بندر قرار گرفتند.

    "محمدعلی اصل سعیدی پور" معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گزارشی مبسوط از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندر شهید رجایی و همچنین آخرین دستاوردهای عملیاتی این بندر را به اعضای این هیئت اروپایی ارائه کرد.

    اعضای هیئت بلژیکی هدف از این سفر را ادامه مذاکرات به‌منظور اجرایی سازی تفاهم‌نامه خواهرخواندگی و همچنین نگارش برنامه عملیاتی در این رابطه عنوان کردند.

    در ادامه طی یک جلسه کارشناسی، پیش‌نویسی از یک برنامه عملیاتی بر اساس مفاد تفاهم‌نامه درزمینهٔ مباحث تحلیل وضعیت بازار و فعالیت‌های دو بندر، حجم عملیات در آینده و حال، آموزش و توسعه منابع انسانی، ساختار آموزشی مدیران، زمینه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و توسعه فعالیت‌های بندری و دریایی، تبادل تجارب عملیاتی و مدیریتی، نحوه راه‌اندازی بندر هوشمند(Smart  Port) و تشکیل کارگروه‌های اجرایی و هم‌اندیشی تهیه شد.

    در پایان این سفر، اراضی پشتیبانی، پایانه‌های مواد معدنی و کانتینری و همچنین طرح توسعه بندر شهید رجایی ازجمله بخش‌های پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران بود که مورد بازدید مدیران بندر آنتورپ بلژیک قرار گرفت.

     تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین بنادر شهید رجایی و آنتورپ طی مراسمی با حضور مقامات ارشد دریایی و بندری دو کشور 21 تیرماه سال 95 در محل سازمان بنادر و دریانوردی به امضاء رسید. در این مراسم، جزییات همکاری در قالب تفاهم‌نامه موردبررسی و مذاکره طرفین قرار گرفت و پیش‌نویس اجرایی این تفاهم‌نامه تهیه شد. بندر آنتورپ به‌عنوان دروازه ورود به اروپا با عملکرد 8.5 میلیون TEU کانتینر، در بین بنادر اروپا رتبه سوم و در دنیا در رتبه شانزدهم قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو