مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار زنجان خبرداد:

پرداخت ۱۲۲ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث مسکن طی ۸ ماهه

عصر ساختمان- استاندار زنجان از پرداخت ۱۲۲ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث مسکن در ۸ ماهه سال‌جاری خبرداد.

پرداخت ۱۲۲ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث مسکن طی ۸ ماهه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، اسدالله درویش امیری در دیدار با اعضای هیئت امنای خیرین مسکن ساز استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در دفتر ایشان برگزار شد، با اشاره به تسهیلات ارائه شده در حوزه مسکن استان خاطرنشان کرد:از ابتدای سال 88 تا پایان سال 94 ، تسهیلاتی بالغ بر 756 میلیارد تومان به بخش مسکن در استان زنجان پرداخت شده اما در 8 ماهه اول سال‌جاری 122 میلیارد تومان تسهیلات برای احداث مسکن اقشار مختلف از جمله مزدوجین، مسکن روستایی و بافت فرسوده از سوی بانک مسکن استان پرداخت شده است.

    امیریبر ضرورت دقت در کیفیت، مقاوم سازی و استحکام بنا در احداث ساختمان‌های مسکونی تاکید نمود و اظهار داشت: باید فرهنگ استحکام سازی و ارتقاء کیفیت مسکن در کشور ایجاد شود.

    وی عدم توجه کافی به کیفیت بنا و صرفه جویی غیرضروری در احداث فضاهای مشاع ساختمان‌های مسکونی را آفتی برای این حوزه برشمرد که از سوی بخش خصوصی و هم بخش دولتی مورد توجه قرار نگرفته است.

    مدیرعالی استان همچنین توجه به ساخت بنای فاخر در احداث مسکن و مدرسه را در کشور مهم دانست و گفت: متاسفانه طی سال های گذشته احداث بنا با معماری فاخر که معرّف فرهنگ عمیق ایرانیان برای نسل‌های آینده باشد، در کشور بسیار اندک بوده است.

    درویش امیری در ادامه به احداث بیش از 34هزار واحد مسکونی در قالب طرح "مسکن مهر" در استان زنجان اشاره نمود و یادآور شد: با تکمیل 1260 واحد مسکن مهر باقیمانده در استان، تلاش می‌کنیم تا پایان سال‌جاری پرونده پروژه‌های مسکن مهر استان زنجان بعنوان نخستین استان کشور بطور کامل بسته شود.

    استاندار زنجان عدم رعایت مشاعات و فاصله واحدهای مسکونی ساخته شده را یکی از مشکلات اصلی مسکن مهر دانست و اظهار داشت: رسالت توجه به مسکن محرومین از سوی دولت اقدامی قابل دفاع است ولی بدلیل عدم دقت کافی در رعایت اصول ساختمان‌سازی و کیفیت بنا، ظلم فاحشی به سرمایه‌های عظیم ملی از قبیل زمین، زیرساختها و سرمایه‌گذاری‌ها شده است.

    مقام عالی استان در پایان از تلاش‌ها و اقدامات خیرین مسکن‌ساز استان قدردانی کرد و اظهار داشت: خیرین و مردم استان زنجان همواره در انجام اقدامات خیر و خداپسندانه، پرچمدار و پیش‌رو هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو