مدیران خودروعصر اعتبار

معاون آخوندی:

وزارت راه به دنبال افزایش لجام ‌گسیخته قیمت مسکن نیست

عصر ساختمان- حامد مظاهریان تاکید کرد: هر کسی در سه سال گذشته با دید سرمایه گذاری مسکن خریده به طور قطع ضرر کرده است.

وزارت راه به دنبال افزایش لجام ‌گسیخته قیمت مسکن نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از نسیم آنلاین، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی می گوید، در طرح مسکن اجتماعی سالیانه ساخت 200 هزار واحد مسکن برای نیازمندان و دهک پایین جامعه پیش بینی شده است.

    حامد مظاهریان افزود: هم اکنون اولویت اول ما اتمام پروژه مسکن مهر در کشور است تا پس از آن بتوانیم طرح جامع مسکن را برای دهک های پایین و اقشار ضعیف جامعه در کشور پیاده کنیم.

    وی با بیان اینکه تمام برنامه طرح جامع مسکن با توجه به تجارب گذشته و جهانی آماده شده است، گفت: این طرح هم اکنون در کمیسیون دولت در دست بررسی است و انتظار داریم هفته آینده به هیات دولت ارایه شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: مجری ساخت سالیانه 200 هزار مسکن برای اقشار ضعیف جامعه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران خواهد بود تا در طرح جامعه مسکن دهک یک تا چهار جامعه صاحب مسکن شوند، اما اولویت نخست ما هم اکنون اتمام پروژه نیمه تمام مسکن مهر است.

    مظاهریان هدف عمده طرح جامع مسکن در کشور را تامین مسکن مورد نیاز اقشار ضعیف جامعه عنوان کرد تا بتوان به صورت مسکن ودیعه ای و اجاره به شرط تملیک تعدادی مسکن را به نیازمندان ارایه دهیم.

    وی در ادامه با اشاره به وضعیت خرید و فروش مسکن در کشور گفت: آمارها نشان می دهد در دوران پیش از رونق بازار مسکن در کشور هستیم و از ابتدای امسال با توجه به افزایش مبایع نامه ها قیمت مسکن نیز زیر نرخ تورم افزایش یافته است.

    مظاهریان گفت: بیشتر کارشناسان مسکن پیش بینی می کنند بازار مسکن در آستانه خروج از رکود است و ما به دنبال افزایش لجام ‌گسیخته قیمت مسکن همانند سال های 1390 و 1391 نیستیم تا عده ای همه دارایی های خود را به ملک و ساختمان تبدیل کنند.

    وی تاکید کرد: هر کسی در سه سال گذشته با این دید مسکن خریده به طور قطع ضرر کرده است ، لذا در طرح جامع مسکن ما به دنبال تبدیل مسکن به یک کالای مصرفی برای اقشار جامعه هستیم تا در افق 1404 مسکن به عنوان یک کالای مصرفی مطرح شود.

    به گزارش ایرنا ، جزییات طرح مسکن اجتماعی سال 1394 رونمایی شد و براساس آن هر ساله 125 ‌هزار واحد مسکن اجتماعی درشهرها ساخته می‌شود و این روند تا 6 ‌سال ادامه می‌یابد و در نهایت 750 هزار واحد مسکونی به اقشار کم‌درآمد تحویل داده خواهد شد.

    تکیه طرح مسکن اجتماعی بر چندین محل مختلف برای تامین مالی است تا کمترین آثار تورمی را به همراه داشته باشد. براین اساس منابع مالی این طرح از محل‌های « یارانه‌های مسکن » ، « مابه‌التفاوت نرخ تسهیلات »، « منابع داخلی وزارت‌های راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، « تسهیلات بانکی » ، «آورده متقاضیان» و «خیران مسکن‌ساز» تامین خواهد‌ شد. پیش‌بینی شده است متناسب با پیشرفت کار با موافقت بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ردیف‌های مناسب برای تامین مالی پروژه‌ها اختصاص یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو