مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت کنتور و فلومتر هوشمند آب با قابلیت خواندن از راه دور در کشور

عصر ساختمان- فناوران یکی از شرکتهای دانش‌بنیان برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی و ساخت کنتور و فلومتر هوشمند آب با قابلیت خواندن از راه دور شدند.

ساخت کنتور و فلومتر هوشمند آب با قابلیت خواندن از راه دور در کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل ازایسنا، مهندس محمد نظری، اظهار کرد: شرکت ما با به‌کارگیری نیروهای متخصص، شامل یک گروه مکانیک، نرم افزار و الکترونیک و یک مهندس مخابرات، در راستای اقتصاد دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت دستگاه کنتور و فلومتر هوشمند آب با قابلیت خواندن از راه دور برای اولین ‌بار در کشور شده است.

    وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات بزرگی که در کشور ما وجود دارد، مشکل کم آبی است، گفت: در تمام دنیا قرائت کنتورهای آب و مقدار مصرف آب یک گزینه مهم در بحث بهینه‌سازی و نگهداری مصرف آب است.

    مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، مهم‌ترین معایب کنتورهای مکانیکی فعلی را هزینه بالای نگهداری، نیاز به مراجعه برای خواندن کنتور، تغییر دقت اندازه‌گیری در اثر مروز زمان و امکان دستکاری و خرابکاری در کنتور عنوان کرد.

    نظری اظهار کرد: دستگاه کنتور و فلومتر هوشمند آب با قابلیت خواندن از راه دور، دارای دو بخش مکانیکی و دیجیتال است. قسمت مکانیکی به این دلیل تعبیه شده است که در یک فاصله 30 سانتی‌متری، یک جریان آرام سیال در آب برای اندازه‌گیری دقیق ایجاد کند. قسمت دیجیتال نیز جهت قرائت دقیق و ارسال اطلاعات از کنتور به مرکز و انتقال آن به بخش مخابرات، در نظر گرفته شده است.

    وی تصریح کرد: این کنتور قابلیت استفاده در شبکه محلی و اینترنت، نصب شیر برقی و کنترل از راه دور جهت قطع و وصل کردن آن، ثبت مشخصات همه مشترکین و امکان تشخیص نشتی از طریق نرم‌افزار را دارد.

    این پژوهشگر خاطرنشان کرد: از دیگر مزایای کنتور می‌توان به غیر قابل دستکاری بودن و نفوذ کردن به اطلاعات کنتور، سرعت بالا در قرائت و عدم شمارش هوای سیال داخل کنتور اشاره کرد.

    نظری با اشاره به قیمت 250 هزار تومانی این کنتور برای مصرف کنندگان و قیمت 50 هزار تومانی کنتورهای مکانیکی موجود، اظهار کرد: با توجه به عمر 60 ساله این کنتورها نسبت به عمر 7 ساله کنتورهای موجود و همچنین هزینه‌های فردی که برای قرائت کنتورها به محل مراجعه می‌کند، قطعا این کنتور مقرون به صرفه است.

    مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه درصد بسیار بالایی از قطعات این کنتور تولید داخلی هستند، تصریح کرد: اگر این پروژه به سطح تولید انبوه برسد، توانایی آن را داریم که تمامی قطعات را در داخل کشور تولید کنیم.

    وی مدت زمان ساخت این کنتور از شروع اجرای طرح‌های اولیه تا ثبت آن را دو سال و نیم عنوان کرد و گفت: همه مراحل اعم از ایده‌پردازی، کشیدن طرح‌های اولیه، اختراع طرح، نمونه‌سازی و دانش‌بنیان کردن، توسط یک شرکت دانش‌بنیان با سرمایه‌گذاری کاملا شخصی انجام شده است.

    نظری عنوان کرد: انتظار ما از مسؤولین به خصوص شرکت‌های دولتی که مصرف کننده این محصول هستند، این است که پای کار بیایند و این محصول را تست کنند و اگر نقصی در آن نبود، از این کنتور به عنوان جایگزین کنتورهای مکانیکی فعلی استفاده کنند.

    مدیرعامل این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: شرکت ما در شانزدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان گلستان به عنوان واحد فناور برتر معرفی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار