مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

۵۰ هتل و ۱۲ اکوکمپ در قشم احداث می شود

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: عملیات احداث ۵۰ هتل و سرمایه گذاری برای ایجاد ۱۲ اکوکمپ در جزیره قشم آغاز شده است و از این تعداد تا پایان سال جاری، پنج هتل به بهره برداری می رسد.

۵۰ هتل و ۱۲ اکوکمپ در قشم احداث می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، حمیدرضا مومنی چهارشنبه شب در آئین افتتاح نخستین نمایشگاه سراسری گردشگری، هتلداری و صنایع جانبی قشم، افزود: بزرگترین پیست سافاری خاورمیانه نیز در زمینی به مساحت 520 هکتار، پنج شنبه هفته جاری افتتاح می شود.
    وی با بیان اینکه قشم در آستانه یک خیز بلند در حوزه گردشگری است، گفت: بسیاری از اقدامات و برنامه های زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم مربوط به این حوزه است.
    مومنی راه اندازی خط دریایی قشم - خصب در روزهای آتی را مزیت دیگری برای توسعه گردشگری این جزیره ارزیابی و اضافه کرد: تلاش برای بهره گیری از ظرفیت جامعه محلی قشم و توسعه کاشانه های مسافر از دیگر اهداف و برنامه های این سازمان به شمار می رود.
    وی اضافه کرد: هم اینک 35 کاشانه مسافر در جزیره قشم فعالیت می کند و اعتقاد داریم که توسعه و تقویت این رویکرد، به توسعه گردشگری جزیره منجر می شود.
    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: در این چارچوب تمام تلاشمان را می کنیم که از جوامع محلی که به حق در منطقه آزاد قشم ویژگی و مزیت بالایی هستند، به نحو مطلوب بهره ببریم.
    مومنی یادآوری کرد: از طرف دیگر جزیره قشم در حوزه صنایع دستی مزیت ها و قابلیت های ارزشمندی دارد که می توان از این ظرفیت ها برای رشد و توسعه منطقه استفاده کرد.
    وی با بیان اینکه آموزش بانوان جزیره به صورت جدی پیگیری می شود، گفت: در حوزه آموزش، تفاهم نامه ای نیز با سازمان فنی و حرفه ای امضاء شده است تا حداقل 10 هزار نفر تحت پوشش این آموزش ها قرار بگیرند.

    ***ترمینال دوم فرودگاه قشم
    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از احداث ترمینال دوم فرودگاه بین المللی قشم خبر داد و گفت: این ترمینال پیشرفته در فضایی به مساحت 23 هزار و 500 متر مربع در حال احداث است.
    به گفته وی، عملیات جاده سازی در بیش از 150 کیلومتر از راه های ارتباطی قشم نیز در حال اجراست و این رویکرد می تواند به توسعه زیرساخت های گردشگری قشم کمک شایانی کند.
    نخستین نمایشگاه سراسری گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته جزیره قشم عصر چهارشنبه با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز به کار کرد.
    در این نمایشگاه سراسری فعالان حوزه های گردشگری، هتلداری و صنایع دستی 29 استان، مناطق آزاد چابهار، انزلی، ماکو و اروند و فعالان گردشگری کشور عمان حضور دارند.
    برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین همراه با موسیقی، نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی در 45 غرفه، برپایی چهار سیاه چادر عشایری و تخفیف 50 درصدی خدمات جامعه هتلداران قشم از ویژگی های جانبی این نمایشگاه سراسری به شمار می رود.
    نخستین نمایشگاه سراسری گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته جزیره قشم به مدت پنج روز از بیست و سوم تا بیست و هفتم ماه جاری از ساعت 16 تا 24 میزبان علاقه مندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی