مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

مبحث دوم مقررات ملی ساختمان پاسخگوی مسائل متعدد ساخت و ساز نیست

عصر ساختمان:معاون وزیر راه و شهرسازی از همه مهندسان و دست‌اندرکاران صنعت ساختمان دعوت کرد تا با نظردهی در خصوص پیش‌نویس مبحث دوم مقررات ملی ساختمان، وزارت راه و شهرسازی را در اصلاح ساختاری این مبحث یاری کنند.

مبحث دوم مقررات ملی ساختمان پاسخگوی مسائل متعدد ساخت و ساز نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فارس، حامد مظاهریان با اشاره به تهیه پیش‌نویس اول نظام اداری کنترل مقررات ملی ساختمان و موضوع فصل چهارم قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی قصد دارد پیش‌نویس اصلاحیه مبحث دوم مقررات ملی ساختمان را با حداکثر مشارکت جامعه مهندسی به نظرخواهی بگذارد. واقعیت آن است آنچه در حال حاضر به عنوان مبحث دوم مقررات ملی ساختمان و ماده شماره 33 آیین‌نامه اجرایی آن در دست اجرا داریم ـ به اتفاق نظر عموم مهندسان ـ قادر به پاسخگویی درباره مسائل متعدد ساخت و ساز نیست و مشکلات فراوانی در خود دارد. بنابراین طبیعی است که پس از گذشت زمان طولانی از تصویب مبحث دوم، این ایده که می‌بایست مبحث را بازنگری کرد، در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: این بازنگری بیش از دو سال است که شروع شده و البته در سال‌های قبل از آن هم آسیب‌شناسی مبحث دوم مقررات ملی ساختمان صورت گرفته بود. در همین راستا ما در وزارت راه و شهرسازی متنی را به عنوان پیش‌نویس مواد مختلف مبحث دوم تهیه کرده و برنامه این وزارت این است تا این پیش‌نویس را به اطلاع همه دست‌اندرکاران حوزه ساخت و ساز برساند.

    وی ادامه داد: تا به حال برای 22 تشکل مهندسی این پیش‌نویس را ارسال کرده‌ایم تا درباره این پیش‌نویس اظهار نظر کنند. تعداد مشخصی اظهار نظر هم از تشکل‌های مهندسی و مراکز علمی تحقیقاتی و هم از افراد حقیقی دریافت کرده‌ایم که همه اینها در دست بررسی است تا پیش‌نویس موجود در رسانه‌ها مرتبا اصلاح شده و نهایتا به یک متن قابل قبول میان جامعه مهندسی برسیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش‌نویس مبحث دوم مقررات ملی ساختمان روی سایت‌های مختلف قرار گرفته خاطرنشان کرد: هر هفته درباره این مبحث جلساتی برگزار و نظراتی که در طول هفته از جامعه مهندسی اخذ شده، روی متن اعمال می‌شود؛ باعث افتخار است که مهندسان به این پیش‌نویس حساسیت نشان داده‌اند و امیدوارم در نهایت به جمع‌بندی شفاف و کارآ برای جامعه مهندسی برسیم.

    وی اظهار امیدواری کرد:‌ تلاش داریم تا مبحث دومِ اصلاح شده، مؤثر و کارآ باشد تا بتوان برای دو دهه آن را اجرا کرد؛ بنابراین از همه مهندسان دعوت می‌کنم با مطالعه این پیش‌نویس و اعلام نظرات خود، وزارت راه و شهرسازی را در اجرای این هدف یاری کنند.

    مظاهریان تاکید کرد: این پیش‌نویس هر هفته اصلاحاتی دارد و همچنان کمیته اصلاح پیش‌نویس مبحث دوم مقررات ملی ساختمان از نظرات کارشناسان استفاده و در متن منعکس می‌کند. تا به حال 22 بار نسخه جدید برای این پیش‌نویس طراحی شده و این روند در جریان است تا زمانی که وزارت راه و شهرسازی اقناع شود که نظرات همه افراد ذی‌مدخل در این حوزه، کارشناسان فنی و مهندسی، استادان دانشکده‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای مهندسی در اصلاح مبحث دوم مقررات ملی ساختمان اعمال شده است. بعد از آن به هیئت دولت برای تصویب ارسال خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار