مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت و ساز غیر مجاز معضل بهارستانی ها

عصر ساختمانبا توجه به تراکم بالای شهرستان بهارستان، موضوع ساخت و ساز قانونی از اهمیت بالایی در این شهرستان برخوردار است به همین منظور جلسه ساماندهی ساخت و سازهای شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

ساخت و ساز غیر مجاز معضل بهارستانی ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از بهارستانه، ساخت و ساز از مهمترین موضوعات شهر نشینی است و اگر این امر به صورت قانونی و اصولی تشکیل انجام نشود باعث بروز مشکلات بزرگی برای مردم شهر می شود.

    تخلف ساختمانی به معنی نقض قوانین و ضوابط شهرسازی، فنی، ایمنی و بهداشتی در احداث ساختمان است و ابهام در قوانین و مقررات ناظر بر ساخت و ساز از جمله علل تخلف ساختمانی است و مبنا و مستند رسیدگی به تخلفات ساختمانی در محدوده قانونی و حریم مصوب شهرها ماده صد قانون شهرداریها و تبصره های یازده گانه آن  در خارج از حریم مصوب شهرها کمیسیون بند 3 تبصره 2 ماده 99 قانون شهرداریها که منبعد به اختصار کمیسیون ماده 99 نامیده میشود، می باشد.> (منبع اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری)

    از همین رو جلسه ساماندهی ساخت و سازهای شهرستان بهارستان  در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور مسئولین اکثر مدیران شهری برگزار شد.

    این جلسه با حضور بیژن سلیمانپور فرماندار شهرستان بهارستان، داود عبدالمالکی فرمانده نیروی انتظامی بهارستان، مهدی علمدار فرمانده سپاه پاسداران بهارستان و همچنین شهردار های هر سه شهر، رئیس شورای شهر ها و شهرستان برگزار شد.

    جلسه ساماندهی ساخت و سازهای شهرستان بهارستان در حالی برگزار شد که شهروندان بهارستانی به شدت از کمبود پارکینگ در سطح شهرستان رنج می برند و مهم ترین دلیل بروز این مشکل عدم ساخت و ساز ها مناسب و ساخت آپارتمان های بدون پارکینگ اشاره کرد.

    البته مشکلات ترافیکی هم در این شهرستان مشکلی همیشگی است و بارها و بارها مردم نسبت به این مشکل اعتراض خود را اعلام کرده اند و هنوز از سوی مسئولین فعالیت چندان چشم گیری در این زمینه برای رفع این مشکل صورت نگرفته است.

    عدم رعایت کمیسیون ماده 100 هم از دیگر مشکلات ساخت و ساز بهارستانی هاست که در این جلسه مورد برسی قرار گرفته است.

    حال باید دید دست آورد این جلسه که تقریبا تمام مسئولین زیربط در آن حضور داشتند چیست؟

    آیا مردم دست آورد این جلسه هار لمس خواهند کرد؟

    آیا دیگر ساخت و ساز بدون پارکینگ در شهر ها متوقف خواهد شد یا خیر؟

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار