مدیران خودروعصر اعتبار

۱۴هزار محروم صاحب مسکن می‌شوند

عصر ساختمان- صبح امروز روسای بنیاد مسکن و ستاد اجرای فرمان امام (ره) تفاهم‌نامه‌ای برای احداث ۱۴ هزار واحد مسکن محرومین امضاء کردند.

۱۴هزار محروم صاحب مسکن می‌شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازایسنا،  تفاهم‌نامه احداث 14 هزار واحد مسکن محرومین در مناطق کمتر توسعه یافته سراسر کشور با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد تومان به امضای روسای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) رسید که طبق آن در 18 استان کشور تا سال 1397 به مرور 14 هزار مسکن تکمیل و در اختیار واجدین شرایط قرار می‌گیرد. هر یک  از این واحدهای مسکونی حدود 25 تا 30 میلیون تومان هزینه در بر دارد که 18.5 میلیون تومان تسهیلات آن توسط بنیاد مسکن پرداخت می‌شود. حدود 3.5 میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) پرداخت می‌شود و مابقی از طریق منابع مالی بنیاد مسکن خواهد بود.

    در جریان این تفاهم‌نامه علی تابش – رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی – اظهار کرد: تفاهم‌نامه امروز برای 14 هزار روستای کمتر توسعه یافته در 18 استان کشور امضاء می‌شود. ما برای همه روستاییان تسهیلات قائل می‌شویم، اما مساله این است که در مناطق کمتر توسعه یافته افراد روستایی قادر نیستند سهم آورده خود را تامین کنند. لذا نمی‌توانند از وام استفاده کنند و به‌طور کلی از مسکن روستایی محروم می‌مانند به همین دلیل با مکانیزم‌هایی که امروز یکی از آنها را رونمایی می‌کنیم به این سمت می‌رویم که آورده افراد محروم را تامین کنیم.

    وی افزود: حتی خانوارهایی که خودشان قادر به ساخت مسکن نیستند برای آنها خانه می‌سازیم. این به افراد بسیار محرومی برمی‌گردد که اگر به آنها کمی نشود نمی‌توانند از هیچ یک از تسهیلات استفاده کنند. ما مبلغی را تسهیلات می‌دهیم و مبلغی هم به صورت بلاعوض تامین می‌کنیم.

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین قول داد که اگر خانواده‌ها با ارقام فعلی نتوانستند خانه‌های خود را تامین کنند، در موارد بعدی مبالغ بلاعوض افزایش پیدا کند.

    تابش با بیان این‌که امیدواریم بتوانیم در مجموع 21 هزار مسکن برای روستاییان بسازیم، تصریح کرد: مسکن برای خانواده‌های کم درآمد دغدغه است به خصوص در روستاهای دوردست و مناطق کمتر توسعه.

    وی اظهار کرد: همچنین در نقاطی که بنیاد مسکن یا ستاد اجرای فرمان امام (ره) دارای زمین هستند زمین را به صورت رایگان در اختیار محرومان قرار می‌دهیم.

    همچنین در این برنامه محمد مخبر – رییس ستاد اجرای فرمان امام (ره) – گفت: در ستاد اجرایی، محور کار بحث اشتغال و معیشت مردم است. چیزی که دغدغه اصلی مقام معظم رهبری و جزو مشکلات اساسی کشور است. البته کشور در ابعاد دیگر همچون امنیت توفیق‌هایی داشته و حرف اول را در منطقه می‌زنیم، اما در اقتصاد مشکل داریم و این مشکل مستقیما به معیشت مردم بر می‌گردد.

    وی افزود: راه‌حل معیشت مردم اشتغال است که آبادانی و سامان‌دادن مناطق محروم نیز به اشتغال مربوط می‌شود. ما سه ابزار را برای این منظور تعریف کردیم اولی پشتیبانی از بنگاه‌های کوچک و متوسط است که بیش از 160 هزار شغل در مناطق محروم ساماندهی شده یا در حال ساماندهی است، البته نکته مهم این است که در این زمینه کمتر از 10 درصد با مشکل مواجه شده‌ایم.

    مخبر ادامه داد: تشکیلات دیگری در اواخر امسال راه‌اندازی کردیم با عنوان موسسه دانش‌بنیان برکت و همین کاری که در تقویت بنگاه‌ها انجام می‌دهیم در پشتیبانی و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود که طی 8-9 ماه توانسته خود را به نقطه مطلوبی برساند.

    رییس ستاد اجرای فرمان امام (ره) تصریح کرد: کاری دیگری که انجام دادیم این بود که تمام شرکت‌های بزرگ خود را به مناطق محروم منتقل کردیم بیش از 85 درصد از فعالیت‌های سنگین ستاد از مثلثی که یک ضلع آن مناطق محروم، ضلع دوم آن اشتغال و ضلع دیگر، اقتصاد مقاومتی است تشکیل می‌شود به‌طور مثال در جاسک پالایشگاه می‌زنیم یا در خاف نیروگاه می‌سازیم در تایباد و چهارمحال و بختیاری نیز کشت و صنعت ایجاد کرده‌ایم و می‌توانند در پایان سال 1398 حدود 700 هزار شغل را ساماندهی کنند.

    وی یادآور شد: کار دیگر ما واگذاری سهام شرکت‌های پربازده از طریق بورس است؛ آنهم به شکل خرد. در حالی که اگر سهام خود را از طریق کلان واگذار کنیم سود بیشتری می‌بریم، اما آن را به صورت خرد واگذار می‌کنیم تا مردم به وسیله شرکت‌های ما زندگی کنند. امروز بیش از 350 هزار نفر سهامدار شرکت‌های ما هستند و برنامه داریم که سالیانه 300 هزار نفر به این سهامداران اضافه شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار