مدیران خودروعصر اعتبار

جنب و جوش برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر

عصر ساختمان- تکمیل زیرساختهای مسکن مهر با کمک ۲۲۵ میلیارد تومانی دولت به این پروژه ها می‌تواند سرعت بیشتری به خود بگیرد.

جنب و جوش برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از ایسنا، بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی و سایر دولتمردان، شرکت عمران شهرهای جدید موظف شده تا طرحهای زیربنایی، روبنایی، آماده سازی و محوطه سازی مسکن مهر را به سرانجام برساند که در بودجه سال 1396 نیز 125 میلیارد تومان از طریق تملک دارایی های سرمایه ای و 100 میلیارد تومان از طریق تخفیف عوارض پروانه، حمایتهای مالی و تراکم برای ایجاد تاسیسات عمومی مسکن مهر اختصاص داده است.

    در حال حاضر بخشی از فعالیت‌های آماده‌سازی مسکن مهر با کمک اعتبارات داخلی شرکت‌ها و از طریق فروش اراضی، تهاتر و اعمال مدیریت دارایی‌ها انجام می شود. در راستای جمعیت‌پذیری که هم‌اکنون درحال انجام است باید طرح‌های زیربنایی و روبنایی با مشارکت مردم و از طریق تصمیمات هیئت مدیره و مصوبات مجمع عمومی این شرکت‌ها انجام شود. در این خصوص هم‌اکنون بخش سرمایه‌گذاری شرکت عمران شهرهای جدید در ساخت فضاهای آموزشی، گردشگری، خدماتی، تجاری، فرهنگی از طریق مشارکت با مردم در راستای تکمیل پروژه مسکن مهر فعال است.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درخصوص آخرین وضعیت شهرهای جدید بیان کرد: درحال حاضر اولویت ما در رسیدگی به درآمدهای شرکت‌ها و تکمیل پروژه مسکن مهر در شهرهای جدید کشور است. براساس گزارشی که در روزهای اخیر از سوی مدیران عامل شرکت عمران شهرهای جدید اعلام شد ما تا پایان سال جاری بخش دیگری از سایت مسکن مهر در این مناطق را به متقاضیان تحویل خواهیم داد.

    محسن نریمان تاکید کرد: بدون شک تلاش ما این است تا در پیشبرد پروژه‌ها و ساخت آزادراه‌ها تا جای ممکن به اعتبارات دولتی وابسته نبوده و از سرمایه‌گذاران استفاده کنیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین تأکید کرد: در دیگر موارد و پروژه‌ها مانند فضاهای تجاری، فرهنگی و ورزشی نیز تمایل داریم با مشارکت بخش خصوصی پروژه‌ها را پیش برده و تکمیل کنیم. درحال حاضر نیز در مرحله بررسی طرح‌ها و توجیه اقتصادی آن‌ها هستیم که در صورت تصویب با کمک اعتبارات و سرمایه‌های موجود شروع به اجرای آن‌ها خواهیم کرد.

    نریمان با تأکید بر ضرورت توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی در اجرای پروژه‌ها افزود: قطعا نباید در اجرای طرح‌ها خود را به طور کامل وابسته به دولت بدانیم. ما باید بتوانیم با روش‌های جدید مالی و سرمایه‌های بخش خصوصی چه در سطح داخلی و چه خارجی نیازهای خود در این بخش را مرتفع سازیم.

    وی همچنین با اشاره به وجود واحدهای فاقد متقاضی در سایت‌های مسکن مهر کشور بیان کرد: دستگاه‌های متولی باید همکاری داشته باشند برخی از واحدها در آستانه اتمام است و باید خدمات زیربنایی آب ، برق، گاز و... تامین شود تا تحویل متقاضیان دهیم.

    مدیرعامل شهرهای جدید ادامه داد: به مردم قول می‌دهیم مسکن مهر را به اتمام برسانیم اما باید عزم ملی وجود داشته باشد زیرا تنها متولی مسکن مهر وزارت راه وشهرسازی نیست و مردم باید به تعهدات مالی خود عمل کنند.

    نریمان از متقاضیان خواست به تعهداتشان عمل کنند تا با تصویب شورای مسکن استان‌ها افراد متقاضی خوش حساب و بد حساب جابه‌جا نشوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو