مدیران خودروعصر اعتبار

وجود ۵ هزارهکتار بافت فرسوده در شهرهای مازندران

عصر ساختمان:مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از وجود حدود ۵ هزار هکتار بافت فرسوده و ۱۱۰۰سکونتگاه غیررسمی در مازندران خبر داد.

وجود ۵ هزارهکتار بافت فرسوده در شهرهای مازندران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از قدس آنلاین، حیدر نوروزی در مراسم افتتاح سامانه " تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده " که با حضور نبیان معاون امورعمرانی استاندار مازندران برگزار شد ، افزود :  افتتاح این سامانه در راستای اجرای مصوبۀ هیأت وزیران و قانون حمایت از احیاء ، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و سکونتگاههای غیر رسمی و تامین اجرای قوانین حمایت از تولید وعرضه مسکن وحمایت از نوسازی و بهسازی محلات با هدف بازآفرینی شهری صورت گرفت.

    وی در خصوص تسهیلات تخصیص داده شده در این رابطه گفت : در این راستا به 4 هزار واحد تسهیلات مسکن اختصاص می یابد و در سالجاری نیز با اختصاص تسهیلات به 5500 واحد در رتبه دوم کشور قرار داریم.

    مدیرکل راه و شهرسازی مازندران میزان تسهیلات به تفکیک جمعیتی را برای کلانشهرها به 50 میلیون تومان ، برای شهرهای بالای 200 هزار نفر 40 میلیون تومان و برای سایر شهرها 30 میلیون تومان به ازای نوسازی هر واحد عنوان نمود.

    نوروزی اضافه نمود : شرط اصلی برای دریافت وام طبق مصوبه بانک مرکزی واقع شدن ملک در محدوده بافت فرسوده بوده که داشتن پروانه ساختمانی و احراز مالکیت ملک نیز دومین و سومین شرط آن به شمار می‌رود.

    وی اولویت اصلی دریافت تسهیلات را شرکت های تعاونی انبوه ساز ، اقشار آسیب پذیر ، زنان سرپرست خانوار و زوج های جوان عنوان نمود و گفت : عمده ترین بافت های فرسوده استان در شهرهای ساری ، قائم شهر ، بابل و آمل واقع می باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی