مدیران خودروعصر اعتبار

اعلام نتایج سرشماری نفوس و مسکن تا یک ماه و نیم آینده

عصر ساختمان- قائم مقام اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان اصفهان گفت: تکمیل نشدن بانک اطلاعاتی شهروندی در زمینه کد ملی و کد پستی مانع اجرای کامل سرشماری الکترونیکی است.

اعلام نتایج سرشماری نفوس و مسکن تا یک ماه و نیم آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازایسنا، محمدرضا لعلی اظهار کرد: سرشماری نفوس و مسکن سال 95 یکی از پیشرفته‌ترین شیوه‌های سرشماری در جهان و نخستین دوره در نوع خود در تاریخ آمارگیری کشور محسوب می‌شود.

    وی ادامه داد: استفاده از سیستم الکترونیک و همچنین خود اظهاری اینترنتی این مرحله از سرشماری را به عنوان نقطه عطفی در سرشماری نفوس و مسکن کشور ثبت کرد.

    قائم مقام اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان اصفهان بیان کرد: این مرحله از سرشماری در مقایسه با سرشماری میان دوره‌ای در سال 90 از مزیت‌هایی برخوردار بود که از جمله آن‌ها می‌توان به حذف کاغذ و کاهش تعداد آمارگیریان و درعین حال افزایش ضریب اطمینان و کاهش چشمگیری میزان خطا اشاره کرد.

    لعلی گفت: نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال 95 نهایتاً تا یک ماه و نیم آینده منتشر می‌شود، این در حالی است که این زمان در سرشماری سال 90 یک سال و نیم بود.

    وی اظهار کرد: در حال حاضر نمی توان آمار دقیقی از جمعیت استان و شهرستان ارائه کرد زیرا باید داده های آماری جمع بندی و نهایی شود، اما آنچه مسلم است این است که در شهرستانهایی همانند شهرضا افزایش با افزایش جمعیت مواجه هستیم.

    قائم مقام اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان اصفهان اضافه کرد: در مرحله اول سرشماری که به صورت اینترنتی انجام شده میزان مشارکت مردم در استان 40 درصد و میزان مشارکت مردم شهرضا بالاتر از این میانگین یعنی 43درصدد بود، این در حالی است که میزان مورد انتظار مشارکت در تمام استان تنها 35 درصد بود.

    لعلی اظهار کرد: تعداد خانوار در شهرستان شهرضا از 44616 خانوار در سال 90 به حدود 50 هزار و تعداد جمعیت نیز از 149555 نفر به بیش از 155 هزارنفر افزایش یافته است، هرچند باز هم باید منتظر جمع بندی داده های آماری باشیم.

    وی گفت: حدود 5.6 (5 و 6 دهم درصد) از مردم شهرضا فاقد کد ملی بودند که این تعداد بیشتر در بین سالمندان مشاهده می‌شد و 13 درصد از جمعیت هم فاقد کد پستی مشخص بودند این در حالی است که عدم تکمیل بانک اطلاعاتی شهروندی در زمینه کد ملی و کد پستی مانع اجرای کامل سرشماری الکترونیکی است و باید برای دوره‌های بعدی تکمیل شود.

    قائم مقام اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان بیش از 1500 روستا وجود دارد که موارد نقص در اعلام جمعیت و آمارگیری آن ها با استفاده از اطلاعات بانک های اطلاعاتی نظیر سرشماری کشاورزی برطرف می‌شود.

    لعلی اضافه کرد: برخی از افراد به انگیزه های مختلف، در برخی از شهرستانها نظیر شهرضا که میزان مهاجرپذیری آن ها بیشتر است اقدام به ثبت نام اطلاعات آماری خود در شهرستان هایی غیر از شهرستان محل سکونت خود کرده اند که این مسئله نیز با استفاده از داده های آماری بانک های اطلاعاتی نظیر سامانه هدفمندی یارانه ها، برطرف و محل سکونت قطعی افراد مشخص خواهد شد.

    وی بیان کرد: در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در استان اصفهان تعداد 1443 مأمور سرشماری فعالیت می‌کردند که هر یک از آنها وظیفه مراجعه به 1200 خانوار را برعهده داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار