مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت عمران شیرین شهر:

به دنبال تغییر کاربری تعدادی از واحدهای مسکن در شیرین‌شهر هستیم

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت عمران شیرین‌شهر گفت: خیلی به دنبال آن نیستیم تا فضای متراکم شهری را در شیرین‌شهر ایجاد کنیم و به همین منظور به دنبال تغییر کاربری تعدادی از واحدهای مسکن در شیرین‌شهر هستیم.

به دنبال تغییر کاربری تعدادی از واحدهای مسکن در شیرین‌شهر هستیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، رضا فرهادزاده اظهار کرد: حدود 5 هزار واحد مسکن مهر در شیرین‌شهر در حال ساخت است که از این میزان، تعدادی را می‌خواهیم به مردم واگذار کنیم و تعدادی دیگر را با تغییر کاربری، به دانشگاه، فضای اقامتی ورزشی و ... اختصاص دهیم.

    وی افزود: حدود 1000 هزار واحد از 5 هزار واحد مسکن در شیرین‌شهر بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی و قابلیت واگذاری دارند و باقی‌مانده آن‌ها نیز با پیشرفت‌های فیزیکی متفاوتی در حال ساخت هستند.

    فرهاد زاده تصریح کرد: شیرین‌شهر با حریم مصوب 6 هزار هکتار و محدوده هزار هکتاری در فاصله 27 کیلومتری جنوب غربی اهواز قرار دارد و این فاصله با جاده جدیدی که اواخر سال 94 به بهره‌برداری رسید، از 45 کیلومتر به 27 کیلومتر کاهش پیدا کرد.

    وی گفت: احداث این جاده و کاهش فاصله شیرین‌شهر از اهواز نقش جدی در ارتقای این شهر و افزایش تمایل مردم برای حضور در این شهر داشته است.

    فرهادزاده عنوان کرد: علاوه بر این، شیرین‌شهر به جاده قدیم خرمشهر و آبادان نیز دسترسی دارد که این دو جاده نیز به عنوان دیگر دسترسی‌های این شهر نقش مهمی در ارتقای وضعیت شیرین‌شهر دارد.

    وی بیان کرد: بحث اتصال ریلی شیرین‌شهر به راه‌آهن جمهوری اسلامی و خط اهواز – خرمشهر موضوعی است که طبق پیگیری‌های انجام گرفته و دستور وزیر راه، امیدواریم هرچه سریعتر اجرایی شود و تاکنون نیز حدود 60 درصد از این مسیر زیرسازی شده است.

    فرهادزاده ادامه داد: باقی‌مانده مسیر نیز با توجه به سیاست‌های توسعه ریلی و دستور وزیر راه، قرار است هر چه سریعتر اجرایی شود تا با ریل‌باس، هم بحث مسافر و هم بحث بار در کنار جاده انجام گیرد.

    وی اظهار کرد: بحث احداث خط ریلی شیرین‌شهر و کوتاه شدن جاده دسترسی به اهواز، مجموعاً بستر مناسبی را در کنار رودخانه کارون مهیا می‌کند و می‌تواند به جذب سرمایه‌گذار برای بحث‌های گردشگری و توریستی کمک کند و هم بحث اتصال شیرین شهر به راه آبی را ممکن ‌سازد.

    فرهادزاده با بیان این‌که افق جمعیتی 70 هزار نفری برای شیرین‌شهر در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود برای جذب سرمایه‌گذار در زمینه‌های مختلف به‌خصوص ظرفیت‌های گردشگری و توریستی، می‌توان نسبت به انجام کارهای مختلف در شیرین شهر پرداخت.

    وی افزود: 135 هکتار ناحیه صنعتی برای شیرین‌شهر در نظر گرفته شده است که ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری در آن وجود دارد و از این 135 هکتار، معابر حدود 40 هکتار آن آماده‌سازی شده، اما هنوز فعالیت خاصی در این ناحیه صنعتی انجام نگرفته است.

    فرهاد زاده با اشاره به حدود 800 واحد ساخته شده در محله کهن دیار شیرین‌شهر گفت: با توجه به تراکم پایین این منطقه، فضایی فراهم شد تا مردم بتوانند در این منطقه براحتی ساکن بشوند و اکنون نیز حدود 200 خانوار در این منطقه ساکن شده‌اند و تمام زیرساخت‌های مورد نیاز در منطقه نیز تکمیل شده است.

    وی افزود: 80 درصد از این 200 خانوار ساکن شده در شیرین‌شهر ظرف 8 ماه اخیر در آنجا ساکن شده‌اند و اکنون نیز جمعیت در حال افزایش است و دلیل آن نیز احداث مرکز درمانی مجهز، مدرسه و فضای ورزشی در این منطقه بوده است.

    مدیرعامل شرکت عمران شیرین‌شهر همچنین از آماده‌سازی قطعات ویلایی با تراکم کم جهت احداث باغ‌ویلا در شیرین شهر خبرداد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو