مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمسیون صنایع و معادن :

مسکن و خودرو عوامل محرک توسعه صنایع ایران

عصر ساختمان:حسین گروسی ضمن اشاره به مشکلات مدیریتی صنایع بزرگ کشور گفت: صنعت ساختمان و خودرو عوامل اصلی توسعه اقتصادی هستند و نیازمند نگاه ویژه و خاصی می باشند.

مسکن و خودرو عوامل محرک توسعه صنایع ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از اکو نیوز، "حسین گروسی" عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اکونیوز طرح های حمایتی دولت از صنایع داخلی را ارزنده ارزیابی کرد و اظهار داشت: طرح هایی که اجرا شدند طرح های مناسبی هستند اما باید تداوم داشته باشند و متوقف نشوند و تنها در این صورت هست که اثرگذاری دارند.
    وی ادامه داد:طرح هایی مثل وام خودرو و کارت اعتباری خرید کالا نباید باعث شوند که اعتماد مردم از بین برود چون مهمترین رکن هر نظامی اعتماد مردم است و این فقط در صورتی امکان پذیر است که طرح ها موقتی و مسکن نباشند بلکه این حمایت تا زمانی که به رونق کامل برسیم تداوم داشته و پایدار باشند واین ام رمختص ایران نیست و در همه جای دنیا فروش قسطس وجود دارد.
    عضو کمسیون صنایع و معادن با اشاره به مشکلات کارت اعتباری خرید کالای ایرانی آن را از این حیث که باعث حمایت از صنایع لوازم خانگی و حوزه های وابسته به آن می شود مثبت ارزیابی کرد اما آن در مقام اجرا آن را دچار اشکالات اساسی از جمله محدودیت افراد تحت شمول و عدم پوشش اقشار پایین می داند.
    گروسی با اشاره به قیمت تمام شده محصولات داخلی گفت: بسیاری از این امور به خصوص در حوزه فولاد و خودرو به سوءمدیریت برمی گردد و ما به این صنایع با دید سودآور نگاه نمی کنیم بلکه دغدغه اشتغالزایی داریم که نگاه درستی نیست.
    وی تصریح کرد: درست است که این صنایع در زمینه اشتغال هم موثرند اما باید واحدهای آن ها طوری طراحی شوند که سودآور داشته و قیمت تمام شده آن ها نیز پایین باشد و در زمینه اشتغال زایی از صنایع متوسط و کوچک به جای صنایع مادر استفاده کنیم؛ فقط در این صورت است که می توانیم از ظرفیت صنایع مادر خود برای توسعه صادرات غیرنفتی و رونق اقتصادی استفاده کنیم.
    گروسی ادامه داد:برای مثال ما به جای هر هشت واحد تولیدی فولاد کشور که هزینه تولید را بالا می برد یک واحد تولیدی 20 میلیون تنی داشته باشیم و از ظرفیت های این واحد برای کاهش هزینه تولید و حمل ونقل  و افزایش کیفیت محصولات بهراه ببریم و برای صنایع بزرگ در هر شهری کارخانه احداث نکنیم و صادرات این حوزه ها را افزایش دهیم.
    نماینده مردم شهریار در مجلس بااشاره به دو صنعت تاثیرگذار ساختمان و خودرو در اقتصاد و تولید کشور گفت: اگر این دوصنعت رونق نسبی داشته باشند محرک توسعه سایر صنایع نیز خواهند بود چون گستره وسیعی از صنایع دیگر از جمله فولاد و مصالح ساختمانی و ... وابستگی شدیدی به همین صنایع دارند و ما اگر بتوانیم آن ها را با کیفیت مطلوب به رشد و توسعه برسانیم زمینه رونق اقتصادی را نیز فراهم خواهیم کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی