مدیران خودروعصر اعتبار

قائم مقام نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب خبر داد:

اولین نمایشگاه بین المللی ابزار ، یراق اسفند ماه در شهر آفتاب برگزار می شود

عصر ساختمان- اولین نمایشگاه تخصصی بین المللی ابزار و یراق ۱۰ الی ۱۳ اسفند ماه در مجموعه نمایشگاههای بین المللی شهر آفتاب برگزار می گردد.

اولین نمایشگاه بین المللی ابزار ، یراق اسفند ماه در شهر آفتاب برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از عصر نمایشگاه، در همین راستا بر آن شدیم تا با قائم مقام نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب مصاحبه ای داشته باشیم ، بخش هایی از این گفتگو را در ادامه بخوانید.

    از آنجاییکه شهر آفتاب به عنوان مجهز ترین سایت نمایشگاهی ایران میزبان برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی ابزار ، یراق می باشد خواهشمند است توضیحاتی در خصوص مزیت ها و ویژگی های این سایت تخصصی نمایشگاهی مطرح بفرمایید؟

    مجموعه نمایشگاههای بین‌المللی شهر آفتاب، عظیم ترین پروژه نمایشگاهی کشور است که با هدف ایجاد مرکز تجارت جهانی ایران در فازهای مختلف ساخته و راه‌اندازی شده است. با توجه به معضل ترافیک سنگین  ایجاد شده در معابر اطراف نمایشگاههای سطح شهر تهران و با هدف تجمیع خدمات نمایشگاهی در محیطی کاملا تخصصی و روزآمد، شورای اسلامی شهر تهران در سال 1384 طی مصوبه‌ای شهرداری تهران را مأمور تهیه طرح احداث مجموعه نمایشگاههای بین‌المللی شهر آفتاب نمود.

    پس از مطالعات اولیه، زمین پروژه با مساحتی بالغ بر 237 هکتار در حاشیه بزرگراه خلیج فارس در مکانی با دسترسی‌های مناسب (تاکسی، اتوبوس، ون و مترو) تعیین و طراحی سازه‌های نمایشگاه از سال 1385 تا 1387 به انجام رسید. پس از طی مراحل تأیید طرح و تأمین مالی پروژه، پیمانکار ساختمانی از سال 1390 عملیات احداث را آغاز نمود و همزمان با افتتاح بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فاز یک مجموعه به بهره برداری رسید.در شرایط فعلی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب دارای سه سالن مسقف جمعا به مساجت 25 هزار متر مربع، فضای موقت در حدود 28 هزار متر مربع است.البته لازم به ذکر است که اولین نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق در فضای نمایشگاهی بالغ بر 6000 متر مربع برگزار خواهد گردید.

    مسائل مربوط به حمل و نقل و بعد مسافت که از نظر برخی از مشارکت کنندگان و بازدید کنندگان نمایشگاه به عنوان یک چالش برای شهر  آفتاب مطرح می گردد را چگونه ارزیابی می کنید؟

    مسیرهای دسترسی به مجموعه از طریق بزرگراههای خلیج فارس، شهید تندگویان، شهید محلاتی و نیز خطوط یک و سه مترو تأمین می‌شود. همچنین خطوط مختلف تاکسی و اتوبوس از میادین اصلی شهر، بازدیدکنندگان را به نمایشگاه انتقال می‌هند. خط مترو ویژه نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب نیز گشایش یافته است که در زمان برگزاری نمایشگاه به ارائه خدمات می پردازد. هرچند طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته مقرر گشته در بهمن ماه ایستگاه ویژه فرودگاه امام خمینی(ره) نیز به بهره برداری برسد و در آن صورت ایستگاه مترو شهر آفتاب به صورت دائم در تمامی روزهای هفته به ارائه خدمات خواهد پرداخت.

    در مجموع به دلیل تمهیدات مناسبی که در نظر گرفته شده است حتی در ایام برگزاری نمایشگاه های شلوغ نیز مشکلاتی که در هسته مرکزی شهر به وجود می آمد در شهر آفتاب اتفاق نخواهد افتاد و بازدید کنندگان می توانند در یک شرایط مناسب از نمایشگاه شهر آفتاب بازدید کنند. تمامی تمهیدات مناسب مطابق با نمایشگاه های روز دنیا در نمایشگاه شهر آفتاب در نظر گرفته شده است که قطعا شرایط مناسبی را برای بازدید کنندگان و برگزار کنندگان نمایشگاه ها فراهم خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار