مدیران خودروعصر اعتبار

معاون دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار:

شهر زنجان درباره سند ملی ساماندهی بافت های فرسوده مطالعاتی دارد

عصر ساختمان- معاون دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار به تدوین سند ملی ساماندهی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی اشاره و تاکید کرد: شهر زنجان نیز دارای مطالعاتی در این حوزه است.

شهر زنجان درباره سند ملی ساماندهی بافت های فرسوده مطالعاتی دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، منصور استادی ظهر شنبه در ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان زنجان با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکیدات ویژه ای در این خصوص داشته اند، افزود: دومین موضوع مهمی که رهبری بر آن تاکید دارند ساماندهی بافت فرسوده شهری و توجه به سکونتگاه های غیررسمی است.

    این مسئول از بررسی و ارائه گزارش ستادهای استانی خبر داد و گفت: 17 استان تاکنون گزارش استان و شهرستانی خود را ارائه داده اند. ستاد ملی نیز 24 جلسه با فعالیت 11 دستگاه ملی ارائه گزارش کرده است.

    وی با بیان اینکه متاسفانه علیرغم تاکیدات در این حوزه شاهد چشم انداز مثبتی نیستیم، افزود: با توجه به اهمیت موضوع و شرایط و واقعیت های موجود سندهایی برای بهبود امور تدوین شده است. این اراده جدی نیز در سطح ملی و استانی برای بهبود شرایط فراهم شده است.

    استادی تدوین سند ملی ساماندهی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی و مطالعه موردی شهر زنجان را یادآور شد و تاکید کرد: شهر زنجان نیز دارای مطالعاتی در این حوزه است و هم اکنون باید به صورت عملیاتی در خصوص مشکلات مربوطه اقدام کرد.

    معاون دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار از تدوین مطالعات محله ای مطابق چشم انداز خبر داد و گفت: مطابق با هدف گذاری صورت گرفته 270 محله باید در این خصوص تعیین تکلیف شوند.

    وی خواستار اهتمام جدی دبیر شهرستانی این ستاد در زنجان شد و تاکید کرد: شهرداری زنجان به عنوان دبیر ستاد شهرستانی فعالیت خود را افزایش دهد و همچنین اعضای ستاد نیز در جلسات حضور مستمر و با نماینده در حد مدیر حضور پیدا کنند.

    استادی خواستار استفاده از ظرفیت نهادهای غیردولتی در شهر زنجان شد و تاکید کرد: این نهادها شناسایی و به کارگیری شوند. همچنین بومی سازی طرح مطالعات شهر زنجان می تواند به عنوان طرح پایلوت در کشور مطرح شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو