مدیران خودروعصر اعتبار

خسارت طوفان به ۴۰۰ منزل مسکونی در "نکا"

عصر ساختمان- فرماندار شهرستان نکا گفت: طوفان ۱۲ آذرماه به ۴۰۰ واحد مسکونی در نکا خسارت وارد کرد.

خسارت طوفان به ۴۰۰ منزل مسکونی در "نکا"
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از ایسنا، جعفر احمدی اظهار کرد: طوفان جمعه 12 آذر به بیش از 400 واحد مسکونی در 49 روستای منطقه هزارجریب شهرستان نکا خسارت وارد کرد.

    وی افزود: این طوفان به 20 تا 100 درصد سقف منازل و دامداری‌ها که عمدتا از سازه‌های سبک ساخته شده بودند آسیب وارد کرد و همچنین موجب خسارت به تاسیسات برق و در نتیجه قطعی برق و نیز در برخی روستاها قطعی آب شد.

    احمدی خاطرنشان کرد: بالغ بر 1000 واحد دامداری در منطقه هزارجریب نکا وجود دارد که آمار دقیقی از تعداد و میزان خسارت وارده به این واحدها موجود نیست و در حال بررسی است.

    فرماندار شهرستان نکا اظهار کرد: تا شامگاه گذشته با همت نیروهای اداره برق، آب و راهداری مشکل قطعی حل و برق و آب همه روستاها وصل شد و نیروهای هلال احمر در حال توزیع نایلون برای پوشش سقف واحدهای مسکونی هستند.

    احمدی گفت: اکیپ‌های مختلفی از بنیاد مسکن، جهاد سازندگی، هلال احمر، راهداری، برق، آب و بخشداری در حال خدمات رسانی به مناطق خسارت دیده هستند و کارشناسان شهرستان و استان در حال برآورد خسارت ریالی طوفان در روستاهای بالادست هستند.

    وی اظهار کرد: قرار است برای پوشش سقف‌ها از طرف استانداری اقداماتی صورت بگیرد و بنیاد مسکن نیز پس از ارزیابی میزان خسارت واحدهای مسکونی و دامداری‌ها، تسهیلاتی را طبق اولویت‌بندی در اختیار آسیب‌دیدگان قرار می‌دهد.

    فرماندار نکا عنوان کرد: در روستاهای منطقه لایی، کچپ محله، برما، ولامده، ولودیمه، سوچلما، برفام، پریمک، زنگت، چمازده، آکرد و سوته خیل در منطقه هزارجریب نکا بیشترین خسارت را طوفان بر جای گذاشت که تعمیر واحدهای مسکونی به ویژه افرادی که ساکنین دائمی این روستاها هستند در اولویت قرار می‌گیرد تا تحت پوشش تسهیلات قرار گیرند.

    احمدی با بیان اینکه خانوارهای خسارت دیده طوفان که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند تسهیلات و حمایت‌های لازم را از سوی دستگاه مربوطه دریافت می‌کنند، افزود: بنیاد مسکن برنامه دارد با شناسایی واحدهای مسکونی که بیشترین خسارت را در حوزه روستاهای بالادست نکا در طوفان روز گذشته متحمل شدند برای ساخت 200 واحد مسکونی تسهیلات کم بهره اعطا می‌کند.

    وی گفت: به دلیل اینکه اکثر واحدهای مسکونی روستاهای منطقه هزارجریب از سازه‌های سبک و کم دوام ساخته شده و از طرفی قدیمی است دولت برنامه دارد تا مقاوم سازی صورت بگیرد، به همین منظور روستاییان می‌توانند از تسهیلات بانکی کم بهره برخوردار شوند و علاوه بر 18 میلیون تومان تسهیلات که برای احداث واحد مسکونی داده می‌شود دو میلیون تومان نیز برای تسریع در عملیات ساخت اضافه پرداخت می‌شود.

    فرماندار نکا با بیان اینکه 45 درصد از واحدهای مسکونی در روستاهای بالادست شهرستان نکا کم دوام و غیرقابل نگهداری هستند که باید مقاوم‌سازی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: بیمه واحدهای مسکونی باید در میان مردم فرهنگ‌سازی شود تا در صورت بروز حوادث متحمل خسارت نشوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو