مدیران خودروعصر اعتبار

گرانترین و ارزان ترین مناطق تهران کجاست؟

عصر ساختمان- خانه های منطقه یک با متوسط قیمت ۹ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان در هر متر مربع گرانترین و واحدهای مسکونی منطقه ۱۸ با دو میلیون و ۱۴۰ هزار تومان ارزان ترین نقاط پایتخت محسوب می شوند.

گرانترین و ارزان ترین مناطق تهران کجاست؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، منطقه یک به عنوان یکی از سه منطقه برتر توسعه یافته تهران کماکان بیشترین متوسط قیمت را در آبان ماه 1395 به خود اختصاص داده است. متوسط قیمت هر متر مربع بنای مسکونی در این منطقه 9 میلیون و 790 هزار تومان است که البته ارزش معاملات انجام شده آبان ماه در این منطقه حاکی از کاهش قیمت 6.5 درصدی نسبت به ماه قبل دارد.

    از سوی دیگر قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه 18 شهر تهران بالغ بر دو میلیون و 140 هزار تومان در آبان ماه بوده که کمترین متوسط قیمت در پایتخت محسوب می شود. با این حال بررسی معاملات انجام شده نشان می دهد در آبان ماه ارزش هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه 18 معادل 5.9 درصد نسبت به مهرماه رشد داشته است.

    آمارهای دیگر حاکی از آن است که منطقه 5 برای چندمین سال متوالی، بیشترین تعداد معاملات مسکن تهران را به خود اختصاص داده است. این منطقه با سهم 16.4 درصد از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادها را داشته و پس از آن منطقه 4 با سهم 11.6 درصد از کل معاملات قرار دارد.

    همچنین بیشترین رشد متوسط قیمت در آبان ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه 9 (معادل 13.1 درصد) و کمترین رشد متوسط قیمت به منطقه 8 (معادل 0.7 درصد) تعلق دارد.

    بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در آبان‌ماه نیز حاکی از آن است که واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم 52.2 درصد بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده‌اند.

    در آبان ماه سال 1395 متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 4.41 میلیون تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 0.1 و 7.3 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    همچنین تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 12 هزار و 459 واحد مسکونی رسید که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 21.2 و 4.1 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو