مدیران خودروعصر اعتبار

سکونت ۲۰ درصد مردم استان یزد در بافت فرسوده

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به ضرورت هدف‌گذاری برای اجرای برنامه‌ بازآفرینی شهری در استان، گفت: بیش از ۲۵ درصد مساحت شهری استان را بافت فرسوده مورد هدف بازآفرینی تشکیل می‌دهد که ۲۰ درصد جمعیت شهرنشین استان را شامل می‌شود.

سکونت ۲۰ درصد مردم استان یزد در بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمتن»بله نقل ازایسنا، «محمدرضا نقصان‌محمدی» با بیان این‌که راه‌های استان سرمایه‌های ملی هستند، اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی اداره‌کل راه و شهرسازی نظارت بر حمل و نقل در بخش‌های مختلف از جمله ارتقای کیفیت راه‌ها در ساخت و تدوین برنامه‌های عملیاتی برای نظارت بر پروژه‌های راهسازی است.

    وی شهرسازی و مسکن را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در حوزه راه و شهرسازی دانست و گفت: بازتعریف و بازنگری برای توسعه شهری با تأکید بر حفاظت از بافت تاریخی و حاشیه‌ای ضروری است.

    نقصان محمدی در بخش دیگری از سخنان خود، رسیدگی و تسریع در واگذاری املاک و مسکن‌های مهر استان را اولویت جدی برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی دانست و خاطرنشان کرد: نظارت هرچه بیشتر بر روند اجرای باکیفیت و سریع‌تر طرح‌های ساختمان‌های دولتی و عمومی و برقراری ارتباط بیشتر و منسجم‌تر میان حوزه‌های مختلف راه و شهرسازی در دستور کار این اداره کل است.

    مدیرکل راه و شهرسازی یزد با اشاره به این‌که 1.53 درصد مسکن کشور در استان یزد است، گفت: به ازای هرخانوار یزدی حدود یک مسکن داریم.

    وی درباره وضعیت مسکن مهر استان افزود: از 22 هزار واحد مسکن مهر در تعهد این اداره‌کل 19 هزار و 438 واحد افتتاح شده و ساخت 2000 واحد باقی‌مانده نیز به پیشرفت 95 درصدی رسیده است.

    این مقام مسئول با بیان این‌که استان یزد درحوزه مسکن مهر مقام دوم کشوری را به خود اختصاص داده استف تصریح کرد: ضمن تأمین زیرساخت‌های لازم 16 مسجد و 11 مدرسه را درسایت‌های مسکن مهر احداث شده است.

    رفع تصرف بیش از پنج هکتار از اراضی دولتی استان در نیمه نخست امسال

    نقصان محمدی در ادامه به رفع تصرف 5.5 هکتار از اراضی دولتی استان یزد در نیمه نخست امسال اشاره کرد و گفت: یگان حفاظت از اراضی دولتی در استان فعال شده و محدوده اراضی تحت حفاظت 92 هزار هکتار است.

    مدیرکل راه و شهرسازی یزد افزود: پارسال حدود 25 هکتار از اراضی را رفع تصرف کردیم و نیمه نخست امسال نیز توانستیم بیش از پنج هکتار از اراضی را رفع تصرف کنیم.

    وی هم‌چنین به تشکیل ستاد بازآفرینی شهری درمرکز و شهرستان‌های یزد اشاره کرد و ادامه اداد: سیاست‌گذاری، ظرفیت‌سازی و مدیریت اقدامات این حوزه از جمله وظایف تعیین شده برای این ستاد است.

    نقصان محمدی افزود: اعتقاد داریم برای ارتقای بافت فرسوده استان باید پیش از هراقدام منزلت اجتماعی ساکنان این مناطق را ارتقا داد و از سیاست‌های الگوساز تشویقی استفاده کرد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: بیش از 25 درصد از مساحت شهری استان را بافت فرسوده مورد هدف بازآفرینی تشکیل می‌دهد که 20 درصد جمعیت شهرنشین استان را شامل می‌شود.

    وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های راهسازی استان خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های اولویت‌دار ما احداث باند دوم محورهای یزد-بافق و «ندوشن - ورزنه» است که در تسهیل ارتباطات بین استان موثر هستند.

    این مقام مسئول همچنین احداث محور «زرند - بافق» را از دیگر اقدامات دردست اجرا این اداره‌کل دانست و گفت: ساخت ورودی مهریز با صرف 12 میلیارد تومان اعتبار و ساخت محور «ابرکوه - مروست» رو به اتمام است.

    نقصان محمدی افزود: در حال پیگیری تبدیل بزرگراه «نطنز- انار» به آزادراهی به طول 483 کیلومتر از اصفهان تا مرز کرمان هستیم که مطالعات آن انجام شده و به‌زودی مناقصه یکی از قطعات آن برگزار می‌شود.

    مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد خاطرنشان کرد: اجرای باند دوم بزرگراه «یزد - طبس» از دیگر طرح‌های در دست اقدام است که امیدواریم به زودی شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی