مدیران خودروعصر اعتبار

حدود ۹۰ درصد اراضی شهرستان ماسال منابع طبیعی است

عصر ساختمان- فرماندار ماسال گفت: حدود ۹۰ درصد اراضی شهرستان ماسال متعلق به سازمان منابع طبیعی است و در امر بحث طرح هادی مشکلاتی وجود دارد.

حدود ۹۰ درصد اراضی شهرستان ماسال منابع طبیعی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم ، محمود قاسم‌نژاد پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری با اشاره به وجود دو رودخانه در شهرستان ماسال در مورد وضعیت آنها اظهار داشت: برای بسترسازی این دو رودخانه 400 میلیون تومان هزینه شده است و بسیاری از مزارع کشاورزی شهرستان به‌طور مستقیم و غیرمستقیم  به‌وسیله آنها آبیاری می‌شود.

    فرماندار ماسال با بیان اینکه یکی از رودخانه‌ها در شهر ماسال و دیگری در شهر شاندرمن قرار دارد در مورد احداث سد لاستیکی در این شهرستان گفت: یک سد لاستیکی با اعتبار 12 میلیارد تومان برای شهرستان ماسال در نظر گرفته شد که این سد لاستیکی 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاثیر مناسبی بر روی کشاورزی شهرستان ماسال می‌گذارد.

    قاسم‌نژاد با اشاره به اینکه در هر سال 2 تا 4 بار به دلیل بارش‌های فصلی، دهانه کانال‌های آبیاری دچار خسارت می‌شود در مورد تاثیر سد لاستیکی بر روی مزارع کشاوری بیان کرد: با ایجاد کانال کشی از روی این سد می‌توان آب مورد نیاز برای شخم اول شالیزارهای شهرستان‌های مجاور ماسال را فراهم کرد.

    فرماندار ماسال با بیان اینکه در بحث آبیاری می‌توان بر روی استخرهای ذخیره آب حساب ویژه باز کرد افزود: 800 میلیون تومان توسط اداره آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی برای آبیاری و تعمیر 12 استخر ذخیره آب هزینه شده است.

    وی با اشاره به اینکه 85 تا 90 درصد اراضی ماسال متعلق به منابع طبیعی است در مورد وضعیت بعضی از روستاهای شهرستان ماسال گفت: تعدادی از روستاییان در مناطق مختلف تصرفاتی دارند و برای بسیاری از این روستاها طرح هادی انجام شده است اما در بعضی از این روستاها منابع طبیعی با وجود طرح هادی مجوزهای خاص را صادر نمی‌کند.

    قاسم نژاد با بیان اینکه از سازمان منابع طبیعی می‌خواهیم که برای رفع مشکل روستاییان به ما کمک کند اظهار داشت: روستاییان در کاربری‌های باغی و دامی مشکلات خاصی ندارند اما برای ساخت و ساز مشکلاتی وجود دارد و باید کل روستا به بنیاد مسکن تحویل داده شود اما این نقل و انتقالات بسیار سخت است.

    فرماندار ماسال با اشاره به اینکه دامداری در گیلان به‌صورت سنتی و با یک فرهنگ قدیمی است در مورد دامداری ماسال گفت: با توجه به کاهش مراتع در سطح شهرستان ماسال و سیاست‌گذاری‌های کلان تلاش شده است تا راهکاری برای دام‌های استان در نظر گرفته شود و نژاد روسی با نژاد تالش در حال ادغام هستند تا بتوانیم نژاد گوسفندها را اصلاح کنیم.

    وی با اشاره به اینکه پرواربندی دام‌ها در شهرستان ماسال از 350 عدد به 550 عدد افزایش یافته است در مورد اصلاح نژاد دام‌ها در شهرستان ماسال بیان کرد: اصلاح نژاد گاومیش در دست اقدام است و با این اصلاح نژاد شیردهی روزانه گاومیش‌ها از 7 لیتر به 18 لیتر افزایش می‌یابد که این اقدام با ترکیب نژاد محلی با نژاد ایتالیایی در حال اجرا است.

    قاسم‌نژاد با بیان اینکه یکی از رویکردهای شهرستان، تبدیل واحدهای دامی سنتی به صنعتی و نیمه صنعتی است درمورد حمایت از دامپروری شهرستان ماسال گفت: یک زمین برای کاشت علوفه در خارج از شهر ماسال در اختیار یک واحد 60 راسی دام‌های شیری قرار گرفت و با توجه به نیاز دامداری‌ها دیگر مردم کاه و کلش را نمی‌سوزانند.

    فرماندار ماسال با اشاره به اینکه تا پایان سال 96 شهرستان ماسال تبدیل به شهرستان سبز در امر گازرسانی می‌شود در مورد وضعیت گازرسانی شهرستان ماسال افزود: شهرستان ماسال98 روستای قابل سکونت دارد که با اقدامات انجام شده از سال 93 تا 95 این شهرستان از برخورداری 93 درصدی در امر گاز برخوردار است.

    وی با بیان اینکه 78 درصد از شهرستان ماسال از نعمت آب بهره مند هستند در مورد بودجه اختصاصی برای آبرسانی این شهرستان گفت: 3 میلیارد تومان برای آبرسانی روستاهای شهرستان ماسال اختصاص داده شده است و برای 5 روستا در حال حاضر پروژه آبرسانی در حال انجام است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار