مدیران خودروعصر اعتبار

پرداخت٢٧٨ میلیارد ریالی تسهیلات مشارکت مدنی بانک مسکن خراسان شمالی

عصر ساختمان- مدیر امور شعب بانک مسکن خراسان شمالی گفت: طی نیمه نخست امسال بانک مسکن خراسان شمالی ٢٧٨ میلیارد و ٩۴٩ میلیون ریال تسهیلات مشارکت مدنی به متقاضیان در استان پرداخت کرده است.

پرداخت٢٧٨ میلیارد ریالی تسهیلات مشارکت مدنی بانک مسکن خراسان شمالی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از نسیم امروز ، مجید اسدی فر اظهار کرد: جهت ساخت واحد یا واحدهای مسکونی در صورت دارا بودن اوراق ممتاز و یا داشتن حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن، صندوق پس‌انداز ساخت مسکن، پس‌انداز مسکن جوانان و قرض‌الحسنه جاری بانک مسکن در قالب عقود مشارکت مدنی تسهیلات پرداخت می کند.

    وی گفت: در روند پرداخت تسهیلات به صورت مشارکت مدنی اشخاص حقیقی و حقوقی سرمایه نقدی و یا غیر نقدی خود را با هدف سودآوری با سرمایه بانک در می آمیزند و سود این سرمایه طبق قرارداد بین دو طرف تقسیم می‌شود.

    اسدی فر اضافه کرد: سازنده باید برای دریافت این تسهیلات، حساب جاری به نام خود در بانک افتتاح کند و بانک سهم خود را از شراکت به صورت نقدی طبق ضوابط و مقررات به این حساب واریز می کند.

    وی گفت: طی نیمه نخست امسال بانک مسکن خراسان شمالی ١٨٣ فقره تسهیلات به ارزش ٢٧٨ میلیارد و ٩4٩ میلیون ریال به صورت مشارکت مدنی به متقاضیان پرداخت کرده است.

    اسدی فر در خصوص فرایند پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی افزود: مرحله اول پیشنهاد طرح و ارایه مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده توسط متقاضی و پذیرش اولیه طرح توسط بانک در صورت داشتن شرایط لازم است و در مرحله دوم پس از انجام بررسی‌های لازم و تایید طرح توسط بانک و ارایه مدارک مورد نیاز توسط متقاضی به بانک، قرارداد مشارکت مدنی تنظیم و برای در رهن قرار دادن ملک به دفترخانه ارسال می شود.

    وی اضافه کرد: در مرحله سوم هزینه کل اجرای طرح با در نظر گرفتن هزینه احداث ساختمان و سایر هزینه‌های قابل قبول، تعیین سقف تسهیلات قابل واگذاری بر اساس تعداد واحدها، تعیین درصد سهم‌الشرکه بانک و شریک و پرداخت تدریجی سهم‌الشرکه بانک انجام می شود.

    مدیر امور شعب بانک مسکن خراسان شمالی گفت: نرخ سود تابع نرخ سود عقود مشارکتی تعیین شده از سوی بانک مرکزی در زمان استفاده از تسهیلات است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو