مدیران خودروعصر اعتبار

ترویج وقف جدید و به روز در اولویت برنامه های اوقاف قزوین است

عصر ساختمان- قزوین- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: با ترویج وقف های جدید و به روز و متناسب با نیازهای کنونی مردم باید به درخواست های منطقی جامعه پاسخ منطقی داد.

ترویج وقف جدید و به روز در اولویت برنامه های اوقاف قزوین است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازخبرگزاری مهر، مدیرکل و مدیران ستادی اداره اوقاف استان، متولیان و هیئت امنای اماکن متبرکه و واقفان استان ظهر سه شنبه با استاندار قزوین دیدار و گفتگو کردند.

    حجت الاسلام غلامرضا عادل ظهر سه شنبه در دیدار با استاندار قزوین گفت: مهمترین رسالت اداره اوقاف استان خدمت رسانی به مردم در حوزه موقوفات و عمل به نیت واقفان است.

    وی اضافه کرد: اجرای نیت واقفان مهمترین رسالت ماست تا اعتماد مردم به این نهاد همچنان جلب شود که در این میان اجرای نیات دو هزار وقف نامه در اولویت است.

     

    عادل تصریح کرد: دریافت اسناد مالکیت موقوفه ها از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد و تا پایان امسال امیدواریم جشن صدور سند مالکیت همه موقوفات را برگزار کنیم.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآورشد: در سال جاری 20 موقوفه جدید شناسایی شده که یک مورد مهم آن دو دانگ از یک روستای بزرگ است که اگر دهیاری ها و فرمانداری ها همکاری کنند می توانیم موقوفه های زیادی را در استان شناسایی کنیم.

    عادل یادآورشد: وجود قدیمی ترین وقف نامه با 958 سال قدمت در استان قزوین و نیز شاخص هایی چون وسعت و سابقه و قدمت موجب شده این استان در صدر ادارات اوقاف قرار گیرد و شاخص باشد.

    وی اضافه کرد: حفظ عین موقوفات نیازمند کارهای عمرانی مستمر است که در این میان امسال 15 میلیارد تومان از محل موقوفات و 25 میلیارد تومان از محل آورده بخش خصوصی در اماکن متبرکه و مقدس و موقوفات استان فعالیت عمرانی صورت گرفته است.

    رشد 44 درصدی درآمد موقوفات

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد:به روز رسانی اجاره ها، اجرای نیت واقفان در حوزه های عزاداری، درمان، کارهای خدماتی در بقاع متبرکه از کارهای مهم انجام شده است.

    حجت الاسلام عادل اظهارداشت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از مهمترین برنامه های اوقاف است تا با توجه به علاقه و میزان حضور مردم در این اماکن بتوانیم از ظرفیت این اماکن مقدسه بخوبی استفاده کنیم.

    12 میلیارد تومان کار فرهنگی در بقاع متبرکه

    وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت کارهای فرهنگی در بقاع متبرکه امسال 12 میلیارد تومان از محل عواید موقوفات در فعالیت فرهنگی هزینه شده است.

    عادل گفت: با ایجاد مراکز قرآنی و فرهنگی در اماکن متبرکه تلاش کرده ایم از رفتارهای سلیقه ای جلوگیری کنیم و کارها بسامان شود که دستاوردهای خوبی در این زمینه داشته ایم.

     

    وی اضافه کرد: امسال در مسابقات کشوری قرائت قرآن سید مصطفی حسینی توانست رتبه اول کشوری را کسب کند و در چند ماه آینده نیز این قاری برجسته به عنوان نماینده کشورمان عازم مسابقات بین المللی خواهد شد.

    ثبت نام 6500 نفر در مسابقات حفظ قرآن

    حجت الاسلام عادل اظهارداشت:در ترویج فرهنگ قرآنی کارهای خوبی صورت گرفته و تاکنون 6500 نفر در مسابقات قرآن استان ثبت نام کرده اند.

    37 وقف جدید در استان صورت گرفته است

    وی تصریح کرد: امسال در استان 37 وقف جدید صورت گرفته است و توجه و ترویج وقف جدید از دیگر کارهایی است که می تواند نیازهای جامعه را برطرف کند.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآورشد: در حوزه اقتصاد مقاومتی هم وقف می تواند نقش موثری ایفا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو