مدیران خودروعصر اعتبار

۷۰۰ وقف جدید در خراسان جنوبی ثبت شد

عصر ساختمان- بیرجند- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ثبت ۷۰۰ وقف جدید در استان طی پنج سال گذشته خبر داد.

۷۰۰ وقف جدید در خراسان جنوبی ثبت شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقال از خبر گزاری مهر، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی ظهر سه شنبه در دیدار با امام جمعه بیرجند اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای 296 مورد از موقوفات استان سند صادر شده که این رقم تا پایان امسال به یک هزار سند خواهد رسید.

    وی همچنین از خلع ید 256 هکتار از اراضی موقوع استان طی این مدت خبر داد و گفت: در مجموع تاکنون بالغ بر 11 هزار و 500 هکتار از اراضی موقوفه برگشت داده شده است.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه طی پنج سال گذشته بالغ بر 700 وقف جدید در استان ثبت شده است، عنوان داشت: با توجه به برنامه های انجام شده امسال از این نظر کمی عقب هستیم و تنها طی سال جاری 50 وقف جدید در استان ثبت شده است.

    گرایلی با اشاره به تغییر 90 درصدی کارهای عملیاتی و فرهنگی در امامزادگان، عنوان داشت: مردم تاکنون نهایت همکاری را داشته اند اما یکی از مشکلات اصلی ما کمبود نیرو به دلیل جابجایی نیروها به دستور استاندار است.

    بلاتصدی بودن 30 درصد پست های سازمانی

    به گفته وی در حال حاضر 30 درصد پست های سازمانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بلاتصدی است.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی  با بیان اینکه در ارتباط با اجرای نیات واقفان نیز تلاش شده تا براساس فرمایشات رهبری امینانه اقدام شود، بیان داشت: تاکنون با تغییر نگاه در وقف اتفاقات خوبی در حوزه وقف ایجاد شده است.

    گرایلی، همچنین استقبال از زائران پاکستانی برای زیارت کربلا و مشهد را یکی دیگر از اقدامات این سازمان عنوان کرد و گفت: با توجه به هزینه بالای سفر این زائران تلاش شده تا با ارائه برخی از خدمت قسمتی از مشکلات آن ها حل شود.

    وی همچنین از هزینه کرد شش میلیارد ریالی برای حسینیه امام رضا(ع) بیرجند خبر داد و گفت: از این میزان تاکنون 500 میلیون ریال توسط اداره کل میراث فرهنگی پرداخت شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار