مدیران خودروعصر اعتبار

تحولات بازار مسکن از ابتدا تا پاییز امسال به ساده‌ترین زبان ممکن(اینفوگرافی)

دوره‌ای که قیمت مسکن ۱.۴ میلیون ریال گران شد

عصر ساختمان:از ابتدای امسال تا پایان فصل پاییز بازار مسکن شاهد چه تحولاتی بود؟ این تحولات را در یک تصویر اینفوگرافی ببینید.

تحولات بازار مسکن از ابتدا تا پاییز امسال به ساده‌ترین زبان ممکن(اینفوگرافی)
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از اقتصادنیوز، با توجه به گزارش‌های بانک مرکزی، از ابتدای امسال تاکنون بازار مسکن افت و خیز چندانی نداشته است. بر این اساس اغلب شاخص‌ها نشان از رکود شدید در این بازار دارد. بر این اساس؛ در ابتدای 1394 متوسط قیمت هر مترمربع منزل مسکونی در شهر تهران37.4 میلیون ریال اعلام شد و در آذرماه این رقم به38.8 میلیون ریال رسید که نشان‌دهنده افزایش 1.4 میلیون ریالی قیمت مسکن است. البته در طول این ماه‌ها قیمت‌ها افت ‌و خیز اندکی نیز داشته است.

    بر این اساس، در فروردین‌ماه با 37.4 میلیون ریال پایین‌ترین و در مهرماه با 39.3 میلیون ریال بالاترین قیمت مسکن را شاهد بودیم؛ تعداد معاملات مسکن نیز از ابتدای سال تاکنون کاهش یافته، اما باز هم در فروردین‌ماه با چهار هزار و 915 معامله کمترین و در خردادماه با 15 هزار و 661 معامله بیشترین معاملات مسکن را شاهد هستیم که در این هشت ماه منطقه 5 تهران بیشترین سهم از معاملات مسکن را به خود اختصاص داده است.

    با توجه به این آمارها و بر اساس گفته بسیاری از مشاوران املاک، در 9 ماه ابتدایی سال نیز بازار مسکن در رکود به سر برده است. برخی کارشناسان معتقدند؛ اجرای برجام و رفع موانع تحریمی که در مقابل اقتصاد ما وجود دارد از امیدهای ما جهت خارج شدن بازار مسکن از رکود است و بدین ترتیب از طریق ارتباطات و جذب سرمایه‌های خارجی می‌توانیم بخشی از اقتصاد را رونق دهیم و پیش‌بینی آنها این است که بازار مسکن تا اواخر سال آینده رونق می‌گیرد و از این وضعیت خارج می‌شود.

    به گزارش اقتصادنیوز، همچنین پیش‌بینی رئیس اتحادیه مشاوران املاک این است که تا بهار سال 1395 بازار مسکن کمی رونق می‌گیرد و همچنین بیان کرده این رونق به معنای افزایش قیمت مسکن نیست، اما بسیاری دیگر از کارشناسان اعتقاد دارند رکود حاکم بر بازار مسکن آنچنان عمیق است که با برنامه‌های کوتاه‌مدت قابل حل شدن نیست و نیاز به برنامه‌هایی میان‌مدت و بلندمدت دارد و تا چند سال دیگر بازار مسکن به طور کامل از رکود خارج نمی‌شود؛ حتی برخی از کارشناسان اعتقاد دارند با توجه به افت شدید قیمت نفت، بازار مسکن در سال آینده دچار رکود شدیدتری می‌شود، اما با این حال تمام امیدها به اجرای برجام و اثرات مثبت آن بر اقتصاد کشور از جمله بازار مسکن است.

    تحولات بازار مسکن در 9 ماهه نخست امسال را در این تصویر که در شماره 162 هفته‌نامه تجارت‌فردا منتشر شده است می‌توانید ببینید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو