مدیران خودروعصر اعتبار

۹۵ درصد روستاییان از راه‌‌های آسفالته برخوردار می‌شوند

عصر ساختمان- مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه گفت: در صورت روکش آسفالت ۱۵ هزار کیلومتر دیگر، به ۱۲۰ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته دست خواهیم یافت.

۹۵ درصد روستاییان از راه‌‌های آسفالته برخوردار می‌شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از خبرنگاران جوان، حسین میرشفیع مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه با اشاره به میزان باقیمانده از انجام رویه آسفالت در شبکه راه روستایی کشور اظهار داشت: از مجموع 200هزار کیلومتر راه روستایی موجود در کشور تا کنون حدود 105 هزار کیلومتر از روی آسفالتی برخوردار است و طبق چشم‌انداز برخورداری 95 درصد جمعیت روستایی کشور از راه‌های آسفالته در طول سال‌های 95 و 96 فقط با اجرای رویه آسفالتی در 15 هزار کیلومتر دیگر سطح برخورداری به 120 هزار کیلومتر خواهد رسید.

    وی افزود: سال گذشته با بودجه دولتی و همراهی خیرین راه و ترابری 7 هزار کیلومتر راه‌های روستایی آسفالت شد. اما همچنان شاخص برخورداری جمعیت روستایی در برخی مناطق استان‌هایی مانند آذربایجان غربی، کردستان، خراسان شمالی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان حتی کمتر از 10 درصد است.


    عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به تحول پدید آمده در صنعت قیر و آسفالت بیان کرد: با نگاه مدیریت جدید در وزارتخانه، تولید قیر تحت نظارت مرکز تخقیقات راه، مسکن و شهرسازی انجام می‌شود و کارخانه‌های تولید آسفالت نیز باید گواهینامه فنی اخذ کنند.

    معاون ساخت و توسعه آزاد راه‌ها با توجه به اجباری شدن استاندارد IRI در سال جاری تصریح کرد: با اجباری شدن این استاندارد باید علاوه بر رعایت میزان ناهمواری‌ها، ضخامت آسفالت نیز کاهش یابد و برای حفظ رویه آسفالت کیفیت قیر و سنگدانه باید افزایش‌ یابد.

    مشاور وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: علی رغم تنگناهای بسیار جدی برای حفاظت جاده‌های موجود حجم کار قابل توجه بود. ضمن تشکر از مجلس شورای اسلامی بابت تصویب جذب 2 میلیون تن قیر در سال گذشته، در صورت تصویب لایحه مد نظر وزارت راه و شهرسازی امسال نیز 3 میلیون تن قیر قابل جذب خواهد بود.

    میرشفیع با اشاره به انتزاع راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی و تشکیل ادرات کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای تصریح کرد: تفکیک وظایف راهداری شاید در ابتدا با سختی‌هایی مواجه باشد اما جاده‌ها در بلند مدت به صورت فنی‌تر و با دقت بیشتری حفظ خواهد شد.

    عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل اظهار کرد: برای نگهداری شبکه راه‌های کشور با ارزشی بیش از  200هزار میلیارد تومان باید حد اقل 8 هزار میلیارد تومان در سال هزینه کرد. لذا مجلس شورای اسلامی باید در خصوص تخصیص منابع در مجلس فکری شود.

    معاون ساخت و توسعه آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل یادآور شد: امسال بیش از 500 کیلومتر از آزادراه‌های کشور که بنابر مشکلات قراردادی چندین سال روکش آسفالت نشده بود با ریسک مدیریتی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ساخت توسط بخش خصوصی انجام شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو